Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

Veckans nya vikt!

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.


Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med.

Denna vecka blev det inte lika stort wow, men dock ett minus. Vågen visade -0,4kg vilket känns helt okej. Normalt sett så håller jag mig till kolhydrat fattig kost under veckan, sen äter jag vad jag vill på Lördag. Denna vecka blev ju dock ett avbrott på Tisdagen då det blev semlor. Fast jag har beslutat mig för att inte skippa sockret helt denna gång, de som då händer är att jag tillslut inte orkar hålla mig ifrån det och FROSSAR utan att sen kunna sluta.

Nu kör jag på lagom är bäst. Jag har gått tillbaka till lördags godis, precis som när man var liten. Det sa t.o.m dietisten till mig, alltså att man inte ska klippa bort något helt utan istället lära sig att äta med måtta. Vi får helt enkelt se hur det går denna gång, men jag tar det med ro. Nu är det en långsiktig viktminskning jag är ute efter.



 
 
Trolda

Trolda

26 februari 2009 21:14

"Lagom är bäst" i det mesta tror jag...Jag tror det är bra att man som du festar på ex en semla emellanåt om man känner för det. Inte varje dag naturligtvis med man måste få unna sig godsaker ibland. Härligt med minus på vågen =D

Trolda - kramar =D

http://trolda.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 24 februari 2009 11:48

Så kom då äntligen denna Tisdag. Semlornas alldeles egna dag. Jo jag håller mig till den sundare linjen, men jag kommer ändå äta en semla. Och tro de eller ej, jag kommer äta den helt utan att få dåligt samvete. Denna viktresa blir helt annorlunda m...

Skapa flashcards