Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.


Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med.

Denna vecka blev det inte lika stort wow, men dock ett minus. Vågen visade -0,4kg vilket känns helt okej. Normalt sett så håller jag mig till kolhydrat fattig kost under veckan, sen äter jag vad jag vill på Lördag. Denna vecka blev ju dock ett avbrott på Tisdagen då det blev semlor. Fast jag har beslutat mig för att inte skippa sockret helt denna gång, de som då händer är att jag tillslut inte orkar hålla mig ifrån det och FROSSAR utan att sen kunna sluta.

Nu kör jag på lagom är bäst. Jag har gått tillbaka till lördags godis, precis som när man var liten. Det sa t.o.m dietisten till mig, alltså att man inte ska klippa bort något helt utan istället lära sig att äta med måtta. Vi får helt enkelt se hur det går denna gång, men jag tar det med ro. Nu är det en långsiktig viktminskning jag är ute efter.



Av Sofia - 24 februari 2009 11:48

Så kom då äntligen denna Tisdag. Semlornas alldeles egna dag. Jo jag håller mig till den sundare linjen, men jag kommer ändå äta en semla. Och tro de eller ej, jag kommer äta den helt utan att få dåligt samvete.

Denna viktresa blir helt annorlunda motför den förra, nu är jag nämligen ute efter att hitta en sundare väg som håller livet ut. Inget mer bantande, utan ett helt nytt och bestående tänkade. Jag tänker fixa det, jag tänker hitta min egen väg. Den som funkar perfekt för mig.


Ska du äta någon semla idag?




Av Sofia - 23 februari 2009 12:02

Ja jag ger mig på en comeback inom blogglivet. Jisses de tar tid att vara mamma och allt som kommer med det. Jag har varit rätt sliten, krämper både här och där. Nu känns det dock som att de är hopp om liv, sen måste jag ju börja en ny viktresa och då är ju bloggandet en självklarhet!


Tyvärr har jag upptäck att många av de bloggar jag följde innan har upphört :( Men jag hoppas återfinna några gamla bloggrävar iaf.



Ingen idé att jag ens försöker berätta om allt som hänt sedan förra inlägget, det är ju hur mycket somhelst. Det som nu är aktuellt.......


1. Nils blir 7 månader på torsdag, det är SJUKT vad det gått fort

2. Jag började min viktresa nr2 förra Torsdagen

3. jag behöver lite egentid, då är blogga bra!


Ja de är de punkter jag kommer på just nu.


Här får ni en bild på mammas charmtroll



Skapa flashcards