Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Besök på MVC

Av Sofia - 7 april 2008 11:05

På morgonen var vi hos barnmorskan. Idag mätte hon magen för första gången, 26 cm vilket var 1 cm över det "normala" fast hon tyckte det var lite med tanke på att jag är kraftig. Hjärtljuden var starka och slog 140 slag/min.

Däremot var mitt hb inget att skryta över 111, skulle ju helst ligga över 120. Jag kan bara inte med att äta dessa hjärntabletter man ska äta, har tagit blutsaft istället, men det räcker visst inte. Mamma tipsade om  persilja i sallad och på smörgås, får testa med det.


Vi köpte en så otroligt rolig sak igår, en fotoskrivare.

Gud vad kul det är och vad fina bilderna blir! Jag trodde inte dom var så smidiga, man behöver ju inte ens ha dem kopplade till datorn, bara att stoppa in minneskortet från kameran direkt i skrivaren. Så otroligt fiffigt.

Jag har på känn att det kommer skrivas ut en hel del kort framöver, speciellt till sommaren :)


Nä nu ska jag ta på mig jacka och skor, dags att åka iväg och fira kusinbarnet som fyllt 1 år här om dagen.


Hoppas ni får en trevlig dag, här strålar solen. 

 
 
Angelica

Angelica

8 april 2008 10:37

Bomba med spenat,broccoli, blodpudding och jordgubbar också, så blir det någ bättre. Att äta lite mer järnrikt!

http://www.angelicas.webblogg.se

 
Vickan

Vickan

8 april 2008 20:47

Kul med livstecken från dig igen!

Det där med lågt blodvärde är inget kul... men kämpa på med järntabletterna om magen klarar av det! Det lönar sig i längden.

http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fisken

10 april 2008 09:52

Inge kul med lågt hb.Nu när jag väntade barn hade hade jag också lågt hb , jag stoppade i mig järn med , men det hjälpte inte. När jag hade ett hb på 74,så fick jag åka upp direkt på las och få järn dropp och det fick jag ta i flera veckor i omgångar.

 
Vickan

Vickan

10 april 2008 19:36

Din mor nämnde att du hade såna skor :)

http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

11 april 2008 22:38

Akta dej för ditt blodvärde där, jag tror jag hade 105 som lägst och det höjdes aldrig så jag krävde att få kolla mitt B12, och mycket riktigt var det B12-brist.
Jag förstår ine riktigt det där med att mäta magarna och att man har något som man kallar för "normalt". ALLA magar är ju olika stora. mot slutet av graviditen va min mage 38 har jag för mej och det var väääldigt mycket tyckte dom. =S

http://www.hos-emen.se

 
Ingen bild

Fisken

4 maj 2008 17:14

HALLÅ???????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Skapa flashcards