Alla inlägg under april 2008

Av Sofia - 7 april 2008 11:05

På morgonen var vi hos barnmorskan. Idag mätte hon magen för första gången, 26 cm vilket var 1 cm över det "normala" fast hon tyckte det var lite med tanke på att jag är kraftig. Hjärtljuden var starka och slog 140 slag/min.

Däremot var mitt hb inget att skryta över 111, skulle ju helst ligga över 120. Jag kan bara inte med att äta dessa hjärntabletter man ska äta, har tagit blutsaft istället, men det räcker visst inte. Mamma tipsade om  persilja i sallad och på smörgås, får testa med det.


Vi köpte en så otroligt rolig sak igår, en fotoskrivare.

Gud vad kul det är och vad fina bilderna blir! Jag trodde inte dom var så smidiga, man behöver ju inte ens ha dem kopplade till datorn, bara att stoppa in minneskortet från kameran direkt i skrivaren. Så otroligt fiffigt.

Jag har på känn att det kommer skrivas ut en hel del kort framöver, speciellt till sommaren :)


Nä nu ska jag ta på mig jacka och skor, dags att åka iväg och fira kusinbarnet som fyllt 1 år här om dagen.


Hoppas ni får en trevlig dag, här strålar solen. 

Av Sofia - 4 april 2008 16:13

Ja jag borde verkligen skämmas så dålig som jag är på att uppdatera bloggen. Har varit så mycket på senaste känns det som. Det är inte bara det att jag tycker mig ha mycket att hålla reda på utan dessutom upplever jag mig själv som smått senil numera. Jag hoppas verkligen att det släpper när bebisen kommit ut och jag har ammat färdigt ( då kan man visst bli virrig värre) Jag är ju den typen av människa som vill ha absolut kontroll på allt! Det är bara att glömma just nu, till och med sambon tycker jag har dålig koll.

Vi är snart i full färde med att flytta till en ny lägenhet. Vi ska renovera köket i den innan vi flyttar in, men efter i förrgår så har jag tappat suget en aning. Det har visat sig att i detta hus har det ett speciellt ventilationssystem så man får inte sätta in vilken fläkt man vill. Det finns INGEN fläktkåpa som passa till detta system och då faller ju hela min köksdröm. Vi hade planerat att ta bort två överskåp och kakla upp till taket, istället får vi ha en alldeles vanlig (ful) fläkt, grrrrrr.

Nåja det är bara att tänka framåt och komma på någon annan snygg lösning. Lägenheten är ju liksom köpt och bebisen påväg, vad göra?????


Kolla in detta då, magen växer så det knakar!

Här i v.25




Skapa flashcards