Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Nästäppa!!!!!

Av Sofia - 27 februari 2008 19:15

Fy sjutton säger jag bara. Mina bihålor mår inte de minsta bra och har inte gjort det den senaste veckan. Helgen som var låg jag hemma i feber och dunkande huvudvärk. Det är inte alltid trevligt att vara gravid då detta innebär att man nästan ingen medicin får ta. Jag får väldigt lätt bihåleinflammation och som säkert många vet är/kan man ju tät i näsan nästan alla 9 månader!!! Det underlättar EJ. Febern är iaf hyfsat borta så inatt ska jag jobba, aningen less på att vara hemma. När det t.o.m är roligt att fara på lilla ica och handla lite grönsaker då är man verkligen socialt uttorkad!


Nu är allt klart med lägenheten. Skrev under papperna i förrgår så den 1 maj ska det flyttas. Förhoppningsvis kan vi få tillgång till vårt nya hem nån dag innan, vi ska nämligen göra om köket och det hade varit gott att få göra det innan alla grejer är på plats. På måndag ska jag upp till ikea och kolla kök, jag sover inte så mycket på nätterna utan ligger mest och grubblar på hur köket ska se ut. Förmodligen ska vi skippa ett överskåp, de som sitter till vänster om fläkten. Sätta in en fläktkåpa och sedan kakla hela vägen upp till taket. Ja vi får väl se vad jag kommer fram till, eller sambon har väl en viss talan också. Nog för att han brukar lämna över sådana här beslut till mig :)


Ptja vad händer mer. Jo nu när jag varit sjuk har jag börjat med en alfabetstavla till barnet. Jag har länge haft idén och nu äntligen får jag ju göra verklighet av den. Kan ta ett tag innan den är klar, de är inte bara de 29 bokstäverna som ska målas utan det ska även göras en trätavla att sätta dessa på plus att de ska fotas bilder, klippas, klistras och skruvas innan tavlan är färdig. Den ska iaf sättas upp i de blivande barnrummet som skall inredas i nya lägenheten.


Nä då är det väl bara att slänga upp benen på soffan ett tag innan jobbet kallar. Trevlig kväll på er! 

 
 
Vickan

Vickan

28 februari 2008 18:04

Usch, det där är inte nå roligt!
Läkaren sa till mig att man tydligen inte blir lika lätt beroende av nässpray när man är gravid. Det lät lite konstigt, men jag tog honom på orden och bokstavligen missbrukade Otrivin som en dåre i flera månader. När jag vaknade på morgonen, tredje dan efter att gossen var född så var nästäppan bortblåst! Underbart!

Hoppas det löser sig med din näsa också.

http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se

 
Angelica

Angelica

27 mars 2008 12:08

Hej!

Vad händer? Lever du? Går allt bra?

http://www.angelicas.webblogg.se

 
Ingen bild

Fisken

27 mars 2008 19:54

Dags att skriva något nytt!!! Längtar!!!

 
Helena

Helena

28 mars 2008 10:19

Hej, vart är du?? ingen uppdatering på jättelänge!!!
nyfiken på hur ni har det!! :-)
kram

http://viktigsida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Skapa flashcards