Direktlänk till inlägg 18 januari 2008

Aftonbladet eller Expressen............

Av Sofia - 18 januari 2008 19:06

ja det är frågan det. Vi har varit och tittat på vagnar och bestämt oss för vilket märke och vilken modell, men så är det ju då färgen. Sambon vill ha den grå och jag vill ha den gröna.

Då la sig blivande mormor i och tyckte att sambon hade helt rätt. Hon tyckte att den gröna lät mer som ett militärtält, och tänk om det skulle bli en flicka:)


Ja kanske får de bli den grå då, tycker samtidigt att det är så roligt att sombon engagerar sig så mycket som han gör. Kanske borde han få välja färg, jag kommer säkert att bestämma mycket annat.

Det är ju helt otroligt att vi fastnat för samma modell (Emmaljunga edge duo combi) det underlättar ju oerhört.


Nu är det snart dags för jobb igen, inatt och imorgon natt kvar. Det går fort när man väl får fara på jobbet.


En riktigt trevlig helg på er!
 
 
Maria

Maria

19 januari 2008 07:41

Mycket bra att välja en modell som har ett enormt utrymme under vagnen, för det blir en hel del som ska packas med i början. Och även perfekt när man går och handlar och slipper att bära någonting alls!
Grått tycker jag låter fint, du kan ju alltid piffa upp det lite med färgglade filtar eller en färgglad unge =)

http://www.hos-emen.se

 
Ingen bild

Chrissie

19 januari 2008 10:46

Jag måste säga att jag håller med din sambo i denna fråga, tycker att den gråa färgen är finast. Jag har också funderat på just denna vagnen (och på en hel del andra vagnar också...)tycker den ser väldigt praktisk ut. Dock har jag bara kikat runt på nätet men snart får vi nog ge oss ut i barnvagnsaffärerna och titta istället, man vill ju klämma och provköra innan man bestämmer sig :)
I onsdags var vi på rutinultraljud - åh det var så fantastiskt att få se lill*n igen. H*n låg och sprattlade med armarna och benen och hade fingrarna i munnen. Skulle gärna vilja göra om det. När skall ni på ultraljud?

 
Angelica

Angelica

19 januari 2008 11:59

SKulle nog köra på grått och som Maria skriver en filt i en annan färg kan göra det hela lite roligare!

Kul att det planeras och fixas för barn. Glad för dig! Kram!

http://www.angelicas.webblogg.se

 
Vickan

Vickan

19 januari 2008 14:35

Köpa vagn... ååå så sentimental jag blir.
Det är på nåt sätt en stor milstolpe:
Man monterar ihop vagnen... har den i förrådet flera månader i förväg... springer dit och kollar varenda dag, stryker lite på den... bäddar... petar och plockar...

Jag håller absolut på grått, det håller i längden och man ska ju ha den ett tag, speciellt om man vill ha syskon...

När vi köpte vår vagn (Brio Duo Nova, Kornblå och grå med vinröda detaljer)så var den värsta sportiga moderna räsern jämfört med våra kompisars. De fick barn ett par år innan och då hade inte de där läckra vagnarna kommit.

Fem år senare känns vår vagn otroligt gammal! Det kommer så mycket nytt och snyggt... man får passa sig bara så man inte faller för alla svindyra detaljer som man inte behöver.

Var det en vagn med lift eller liggkorg??
Det dummaste vi gjorde var att köpa med liggkorg, man använder den så himla lite.
På bara några månader är den jättetrång och bäbisen vill sitta upp.
Sen är det mycket rymligare sittdel på vagnarna med lift! Jag rekommenderar en sån!

Oj, vad mycket jag hade att säga om det.
Tänk att när man ska få barn, då får man grymt mycket råd! Goda och dåliga :) Det gäller att sålla... hehe...

http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se

 
LoX

LoX

19 januari 2008 21:13

Men vad är det jag ser? Här har man varit borta ett tag och så möts man av barnvagns val. :-)

Vi hade en emmaljunga och var hur nöjd som helst med den, med vändbart handtag och allt. Fast vi hade en blå.

Grått kommer att funka fint.

http://himmelochfog.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

19 januari 2008 23:15

Min första tanke var - kör på den gröna!!!
Kanonfin!
Men grått är ju en lite mer neutral färg som man kan kombinera med andra färger.
Jag tycker iaf att det inte spelar nån roll om det så är en pojke eller flicka som åker i den gröna. Och du älskar ju grönt :)

Vi hade Emmaljunga Duo Edge till Neo och har varit jättenöjda. Enda minuset är att den är tung och tar ganska mycket plats.
Kanon med svängbart teleskopstyre.

Äh, jag hade nog valt den gröna jag...
Ska bli spännande att höra vad ni väljer..
Kram kram

 
Ingen bild

Fisken

20 januari 2008 15:20

vilken bra blogg du har, kommer titta in fler gånger! Måste säga jag tyckte den gröna var mycket finare, den grå blir nog lätt skitigare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Ovido - Quiz & Flashcards