Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Graviditetsvecka 12 Bebisvecka 10

Av Sofia - 4 januari 2008 12:19

Ja nu ska väl den mest kritiska perioden vara över, men än kan jag inte andas ut. Igår hade ju då sambon hittat ett program på web-tv som hette vi äter oss till döds- Gravida och övervikt. De där programmet skulle jag ALDRIG sett. Nu kan jag ju lika gärna lägga mig ner och dö! Jag har aldrig räknat med att denna graviditet ska bli lätt, men har intalat mig själv att jag får göra det bästa jag kan. Jag tänker motionera i den mån jag kan och tänka på vad jag äter så inte vikten rusar iväg. Tanken var ju att jag skulle hinna gå ner mer innan det blev bebisdags, men se så blev det ju inte. På det där programmet tog dom upp sina teorier kring att stora kvinnor har större risk att få barn med ryggmärgsbrock, då gick ju luften ur mig! ALDRIG att jag hört något om det, kanske är det för att jag inte kollat upp sånt, vad vet jag. Har mest tänk på hur min kropp skulle ta skada om jag var för tung, inte att barnet skulle ta skada.


Nu måste man ju tänka positivt, men det är då inte så lätt efter att ha sett de där. Usch, man ska inte kolla för mycket på dokumentärer, heller inte googla för mycket. Man blir ju helt knäpp i bollen av alla påståenden.

Nåja nog om detta. Idag är det fredag och det betyder helg, igen!

Jag har legat i magsjuka onsdag-torsdag så det har inte blivit något jobb för mig i veckan. Säkerligen därför veckan har gått så fort, plus att mån-tis var helgdagar då förstås.


Nä nu ska jag gå och torka disken, sen är det riktigt helgfint här hemma. Tog golven på morgonen, städat ut de sjuka :)


Hoppas ni får en riktigt bra helg!

Här blir det att plocka bort julen nån av dagarna, sen är det några födelsedagsbarn som skall firas. Säkerligen går även denna helg fort.


Trevlig helg!

 
 
Victoria

Victoria

4 januari 2008 16:41

Nä... man ska nog inte läsa nåt alls... man blir bara nojig. Fast det är ju så intressant!

Jag har vägt hyggligt mycket under graviditeterna, men barnen är då friska ändå.

Ha en bra helg!

http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Victoria

4 januari 2008 17:06

Förresten: ryggmärgsbråck uppstår i vecka tre ungefär, så det du äter nu spelar ingen roll... sen är det väl så att lagom är bäst... man vill ju gärna gå ner de där extrakilona när bebben är ute, och då är det ju skönt om de inte är såå många :)

 
Ingen bild

Malin

4 januari 2008 21:48

Gumman!
Nu råder jag dig till att inte läsa nånting alls om sånt som kan gå åt skogen - då kommer du fundera dig galen på allt som kan hända.
Jag vägde för tusan 93kg på inskrivningen och allt gick vägen med både mig och bebis.
Jag var tvungen att säga till mig själv att inte vara orolig för annars skulle jag inte uthärda 9 månader.
Och tänk så här, den största procenten är alla de som det går vägen för.
Du gör ju helt rätt i som äter sunt och rör på dig.
Och kilona kan du jaga sen när det finns en bebis att ränna runt efter :)
Kramar i massor

 
Ingen bild

Chrissie

5 januari 2008 14:58

Åh, jag känner så väl igen mig. Jag har läst en massa om missfall/missbildningar m m och vips så oroar man sig massor och oftast helt i onödan också. Hoppas att du kan tänka positivt och njuta och se framåt istället för att tänka på allt som kan gå snett. Påminner mig själv om att tänka likadant när jag ändå är igång ;-)
Visst känns det skönt att ha kommit till v 12 i graviditeten. Imorgon går jag in i v 17 och om 1,5 vecka är det dags för ultraljud, det skall bli såå spännande.
Hoppas du mår bra annars, själv har jag fortfarande illamående varje dag, börjar nog vänja mig lite vid att det är så här det skall vara nu...
Trevlig helg! Kram Chrissie

 
m a r i a k o d e n

m a r i a k o d e n

5 januari 2008 22:50

Grattis till bebisen i magen!! Men så kuuul.....
Säger som övriga, strunta i att läsa..... Man blir bara nojjig annars....
Njut av din graviditet, du ska se att det kommer gå sååå bra!!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
My

My

10 januari 2008 23:37

det kommer nog gå fint ska du se:). man oroar sig hela tiden när man är gravid egentligen men det bästa är att bara "flyta med" och ta det lugnt och njuta så länge det går. för sen blir det tungt ;).

http://mysan87.bloggagratis.se

 
Helen

Helen

12 januari 2008 20:24

hej.. jag kollade å läste allt när jag väntade nr 1 ville veta allt som kunde hända osv, när jag väntade nr 2 så kollade jag ofta på "riskfyllda förlossningar" på tv 4 fakta.. helknäpp var dessutom ca 12 kg överviktig båda ggr på inskr å vi har två helfriska barn... men jag vet hur tankarna går... trevlig helg// Helen

http://helenw78.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Ovido - Quiz & Flashcards