Alla inlägg den 5 juni 2007

Av Sofia - 5 juni 2007 21:22

Igår hoppade jag upp ur sängen klockan 5. Ja jag hoppade faktiskt ur sängen. Helt otroligt med tanke på hur trött jag varit på senaste. Vid halv sex tiden skulle sambon åka till jobbet, jag följde med och blev avsläppt en bit ifrån mamma. Tog mig en promenad upp efter din smala vägen som leder till deras område. Greppade tidningen på vägen och knackade på hos en mamma som såg rätt nyvaken ut. Solen värmde gott redan vid den tiden, och varmare blev det! Fick mig frukost, sen blev jag sittandes på altanen. Solen strålade och glittrade vackert på vattnet. Jag tog mig en riktig latardag, låg i solstolen och viftade på tårna medans mamma grävde i rabatter. Syster kom sådär lagom till lunch. Det bjöds på nygjord rabarberkräm och smörgås, det är sommar det! Jag behövde verkligen en dag i solen, det gjorde mig gott! Imorgon har jag tagit semester, nationaldagen till ära. Röd dag innebär ledighet för sambon, nu kan vi tillbringa den tillsammans. Bättre kan de ju knappast bli.


Hoppas ni får en trevlig dag imorgon. Tror jag ska unna mig en bakelse, omän det är onödigt.



Skapa flashcards