Alla inlägg den 26 april 2007

Av Sofia - 26 april 2007 11:59

Det är några veckor sedan jag vägde mig sist. Anledningen är att jag bara pendlade upp och ner 0,5kg. Jag höll på att tappa motivationen helt och hållet. Bestämde mig då för att strunta i vågen ett tag. Jag lägger energin på att träna istället för att oroa mig över vad vågen ska visa. Kanske visar vågen plus när det är dags att kliva upp på den igen, eller så får man sig ett behövligt minus. Jag mår iaf bra i kroppen och kläderna känns inte mindre, då får man vara nöjd :)

Tänker gå tillbaka till att väga mig varje torsdag när vi kommer hem från utlandet. Smart va, då har man ju då säkerligen gått upp! Fast då kan det ju vara bra att uppmärksamma det direkt så det inte skenar iväg.

Viktresan är ej över, inte heller har jag tagit pause från den. Jag har bara valt att inte stirra mig bild på vågen just nu. Jag var nästan manisk där ett tag. Tänk att det är så lätt att säga till andra att "jamen du vet muskler väger ju mer än fett" och "du ska inte bara gå efter vad vågen visar" Nä just det, lätt att ge andra råd, svårare att leva efter dem själv.

Jag kämpar vidare!

Ovido - Quiz & Flashcards