Alla inlägg under augusti 2007

Av Sofia - 7 augusti 2007 08:59

Jag visste att jag aldrig skulle börjat prata om att jag kände mig piggare och att de onda börjat avta. Natten till igår sov jag knappt något alls, på morgonen var allt de onda kvar och idag är det ännu värre. Två nätter med sammanlagt 7 timmars sömn sätter sina spår, sen är det denna ständiga värk. Det är som att ha konstant tandvärk fast där nere, rent vedervärdigt.


Usch vad jag klagar, men jag är bara så LESS!!!!



Annars så lyser ju solen varmt och gott, hoppas ni njuter i fulla drag!

Av Sofia - 5 augusti 2007 17:41

Ja nu när jag då med vaken hjärna räknat i viktboken ser jag att jag skrivit fel. Det ska vara 6,9kg upp och totalt 9kg ner. Viktiga saker de där :)


Vi åkte ju då ner till Umeå på Torsdagen för att få oss en alldeles privat visning av längenheten. Som vanligt var ju bilderna mer imponerande än när man såg den i verkligeheten. Rummen var mindre, de kan jag leva med, de trista var dock att de hade målat om nästan överallt, men det var inte de minsta bra gjort. Usch vad sånt är tråkigt! Jag som är lite av en perfektionist fick ont i ögonen när jag såg dropptorkad måla både här och där. Det är väl inte hela världen, vi har många hantverkare i våra släkter, så som snickare,målare,plattsättare och elektriker. Vi borde ju liksom klara oss omän vi får börja med att göra om (och det är en hel del som behöver göras om enligt mig) här och där.


De stora pluset på just denna lägenhet är ju just läget. Det är väldigt grönt och lummigt, uteplatsen var verkligen mysig. Finns plats för några små rabatter t.o.m Ett ganska stort uteförråd med hyllor från golv till tak, ett måste! Sen var klädkammaren i hallen riktigt bra den också.


Det finns ganska många saker som talar för denna lägenhet, det beror bara på vad prislappen landar på. De begär 475000, de är 24 som är intresserade och vi är väl inte beredda på att gå upp nå mycket mer än till 500000. Det finns mycket att fixa i den och det kommer kosta.


Imorgon kl12 skall alla som vill vara med på budgivningen ha hört av sig, sen är det bara att vänta och se hur mycket folk är villiga att slanta upp.


I övrigt har helgen gått i vilans tecken. Varit nere hos sambons föräldrar och hälsat på. Jag känner mig piggare och piggare för var dag som går, de är en helt otrolig känsla. Jag vågar inte hoppa av glädje ännu, men det är 3 veckor kvar på behandligen så forhoppningsvis ger bakterierna upp! Jag är visserligen trött av medicinen, men jag är på samma gång piggare pga att jag har mindre ont, härlig känsla.


Hoppas ni alla haft en bra helg, imogon är det jobb igen och självklart kom de fina vädret lagom till det. Nu strålar solen som aldrig förr och graderna stiger.


Vill önska er ett riktigt skönt slut på denna helg!


Här kommer några bilder inifrån lägenheten

Av Sofia - 2 augusti 2007 10:13

Vikten


Känner att det är dags att ta tag i vikten igen. Eftersom jag inte orkat motionera pga sjukdom så har jag nu idag lyckats lägga på mig exakt 7kg. De är inga kilon jag vill ha kvar, så nu måste jag försöka komma igång igen. Kommer säkerligen gå väldigt tungt nu i början, alla krafter har ju inte återvänt, men jag väljer ändå att börja nu. Då ska vi se, jag hade innan jag blev sjuk gått ner 15,9kg och med 7kg uppgång blir det då alltså 8,9kg jag gått ner. Nu får ni peppa mig som bara den, lär behövas!



Idag åker vi ner till umeå för att titta på en lägenhet. Vi har hittat en bostadsrätt som skulle kunna funka för oss. Själv tycker jag att denna lägenhet ger lite huskänsla. Egen ingång på markplan med förråd och uteplats. Dessutom är det en hörnlägenhet, kan inte bli bättre.

Håll tummarna!

Skapa flashcards