Direktlänk till inlägg 8 juli 2007

Klippkort på akuten.......

Av Sofia - 8 juli 2007 17:53

är något jag gjort mig förtjänt av på senaste. Igår var det dags igen, efter avslutat jobb åkte vi upp på akutmottagningen. Har under en längre tid haft problem med kisseriet, de har nästan drivit mig till vansinne. Jag fick en remiss till kvinnokliniken, när jag ringde dit visade det sig att jag skulle då inte få nån tid förrän i september tidigast, men FINT! Jag har haft detta sen i Mars, känner inte för att ha det mer. Jag är konstant trött, småfebrig och allmänt låg. Kom fram till att akuten var enda sättet att få hjälp nu, med tanke på att det är semestertider. Det gav väl inte jätte mycket att åka upp dit, läkaren började prata om framfall och jag kände bara hur tårarna steg i ögonen. Va, jag är ju så ung och inga barn har jag fått, men de verkade som att han ändå kunde se att så kunde fallet vara. Fick ingen mer hjälp där, ringde till kvinnoakuten på sunderbyns sjukhus. Där ringde gynekologen upp mig, frågade en massa och förklarade vad han trodde. Han ville göra en undersökning, var ju inte meningen att jag skulle gå och ha ont. Men JA tack äntligen någon som tänkte på det.


Väl där kom han fram till att det förmodligen var UVI, den typ som inte syns på prov och som kan finnas kvar fast man upprepade gånger ätit antibiotika. Han bestämde sig för att jag skulle läggas in, jaha det var jag ju inte beredd på, min tandborste då!? Jag skulle få antibiotikan intravenöst i ca 2 dygn. Nu hade dom ju förstås inte just den antibiotikan annat än i tablettform så jag fick tabletter istället. Fint tänkte jag nu får jag ju åka hem :) Det blev inte så, fick stanna över natten så det fick ta prov på morgonen och så att de skulle hinna ge mig en kickstart på antibiotikakuren. Jag känner mig inte ett dugg bättre, men det är skönt att vara hemma. Svårt att säga om det är för att de har undersökt mig en massa som jag har lite extra ont, eller om det är medicinen som börjat bråka med baterierna, jag blir då oftast sämre innan jag blir bättre. Jag bara hoppas hoppas HOPPAS att denna läkare hittade rätt fel och att jag fick rätt medicin, har proppat i mig så mycket medicin på senaste som inte hjälp ett dugg.


Sambon har rätt skön inställning till de hela med sjukhusbesök. Han frågade igår om detta var vårat nya helgnöje numera. När vi sen frågade sköterskan om han kunde få stanna över (det gick bra) så säger han -ja tänk att detta är min första natt på sjukhus, inte trodde jag att jag skulle tillbringa den på Gyn. Nä som karl är väl kanske inte de det vanligaste.


Nä nu ska jag få i mig lite middag. Blir en tidig kväll ikväll, jag sover aldrig bra på sjukhus så det blir skönt att sova i sin egen säng inatt.


Hoppas ni alla haft en underbar helg. Ni som bor i norr har förmodligen haft en blöt och rätt kall helg, hur kul är det!? Hoppas ni i den södra delen haft det bättre!

 
 
Nenny

Nenny

8 juli 2007 20:23

Usch. Det där lät ju inte alls kul... Hoppas du blir bättre.

http://nenny.bloggagratis.se

 
Chrissie

Chrissie

8 juli 2007 21:04

Åh, stackars du. Hoppas du känner dig bättre snart igen. Bra att din sambo fick stanna med dig på sjukhuset.
Hoppas du kan sova gott inatt. Kramar!

http://fredagssnack.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

8 juli 2007 21:42

Men gumman, måtte du bli bättre nu när de tagit en massa prover.
Skön kommentar sambon kom med, hihi!
Hoppas du slipper allt vad sjukhus heter för din del och att du får vara pigg o kry.
Hela den här helgen har gått i regnets tecken och jisses vad seg man blir. Helst vil man ju bara mysa ner i soffan o kika på film, men se det vill inte en rastlös 3-åring så det är ju bara att kränga på sig regnkläder o ge sig ut för att hoppa i vattenpölar :)
Massa kramar till dig o krya nu på dig

 
Maria

Maria

9 juli 2007 08:54

Nej men fy vad jobbigt... Hoppas verkligen att det blir bättre. Det finns ju inget värre än ha någonting som ingen riktigt vet vad det är för fel..Och september? Det är sjukt att man ens ska behöva vänta så länge!
=( Krya på dej och massa kramar!

http://www.hos-emen.se

 
Christina

Christina

9 juli 2007 17:41

Vad skönt att han fick stanna! Se till att få hjälp du behöver nu med det där så att du blir av med det. Stor kram!

http://solusfemina.squarespace.com

 
Trolda

Trolda

9 juli 2007 23:00

Nej men FY vad jobbigt det låter för dig!!! Och dagens sjukvård är verkligen bedrövlig i mångt o mycket tyvärr...(inte PERSONALENS fel tror jag - de är oftast underbara)..Hoppas nu verkligen de får ordning på dig! Jag tänker på dig! En varm kram från mig =D

Trolda - godkväll!

http://trolda.blogg.se

 
Pethra på Inredningsbloggen

Pethra på Inredningsbloggen

10 juli 2007 09:57

Usch, DIn stackare! Hoppas de fixar till det hela snabbt osm attan. Förstår att det måste vara jobbigt! Kram och krya på Dig!

http://inredningsbloggen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Skapa flashcards