Direktlänk till inlägg 2 juli 2007

Logen var åter full........

Av Sofia - 2 juli 2007 13:21

av liv. I lördags var det dags för buffé ute på landet i den gamla logen. Det bjöds på buffé med temat chili. På bordet fanns allt möjligt, allt innehållande chili på ett eller annat sätt.

Det var min kusin som anordnade detta. Hon lagar all mat själv, och hon gör det så bra, herregud vilket jobb! Vi åt och drack gott, lyssnade på live musik. Det var mina tremänningar som stod för underhållningen även denna gång. Helt otroligt duktiga pojkar det där.

Det har gjort en del egna låtar, men det höll sig till covers denna kväll. En hel del av publiken sjön också (jag inräknad) även dans förekom. Jag fick hålla hårt i sambon, då det var flertalet kvinnor från byn som ville ha upp honom på dansgolvet. Jag fick iaf tillslut upp honom på dansgolvet, till tonerna av "When You Say Nothing At All" snurrade vi så runt. Jag tror bror var den som fick svänga om mest, jag som inte ens visste att han kunde dansa! En extremt trevlig kväll får jag säga. Många kända ansikten man inte hade sett på år och dar. Många minnen från uppväxten och hur livet upplevdes då.




Ingen stol, inget bord och ingen soffa är lik den andra. Det är helt otroligt charmigt tycker jag.


Mitt bland borden står en gammal veteranbil. Den passar så bra in i den gamla miljön.


Det var min faster och hennes man som startade odlingen. Den har funnits så länge jag kan minnas. Var inte gammal då jag började krypa i jordgubbslandet och proppa munnen full med solmogna jordgubbar.


Vi styrde stegen hemåt efter 2 någon gång. Som tur är bor pappa bara några hundrameter från sina släktingar, det blev en uppfriskande promenad i den ljusa sommarnatten. Ska väl tillägga att resten av natten tillbringade jag med att klia alla femhundrasjuttioelva myggbett jag lyckats få på både fötter och smalben. De kliar ÄN!!!!


Hoppas ni alla har en trevlig Måndag. Själv tog jag semester idag, har städat och bytt gardiner i köket. När sambon kommer hem blir det grillning. Solen lyser från klarblå himmel idag, så underbart!


 
 
Maria

Maria

2 juli 2007 15:46

Så mysigt det ser ut! Är bilden på vägen tagen på natten verkligen? Det ser ju superljust ut! =)

http://www.hos-emen.se

 
Ingen bild

fialotta

2 juli 2007 16:09

Maria: Japp den är tagen vid 2-2.30 tiden :)

 
Frida

Frida

2 juli 2007 16:44

Vad mysigt det ser ut!

http://www.cultdesign.blogg.se

 
Pethra på Inredningsbloggen

Pethra på Inredningsbloggen

2 juli 2007 17:01

Men oh, så oerhört trevligt det såg ut! Verkligen mysigt. Vilket jättejobb Din kusin lagt ner. I helgen köpte jag en ny skål.... Den var "lite" grön, ha, ha, ha! DVS illgrön! Du skulle gilla den, ska se om jag kan få in en bild på den. :-)

http://inredningsbloggen.blogg.se

 
Kix

Kix

2 juli 2007 22:16

Vilken trevlig lokal!

http://www.kixkoll.blogg.se

 
Christina

Christina

3 juli 2007 17:37

Men å så mysigt det där såg ut!!! Och lyckliga er som har sol från klarblå himmel ... hit är regnet på väg nu :P

http://solusfemina.squarespace.com

 
Chrissie

Chrissie

3 juli 2007 20:19

Det ser supermysigt ut! Roligt med ett tema på buffén också. Synd bara med alla myggbett... myggor har en tendens att gila mig också.
Ha det gott. Kram!

http://fredagssnack.blogg.se

 
anca

anca

4 juli 2007 08:34

Logdans i modern tappning! Vilken härlig festlokal! Hoppas att myggbetten slutat klia?! Kramis!

http://puppylove.blogg.se/anca

 
Pethra på Inredningsbloggen

Pethra på Inredningsbloggen

5 juli 2007 14:10

NU har jag lagt in bilden på skålen. Den är verkigen grön....

http://inredningsbloggen.blogg.se

 
Anna

Anna

5 juli 2007 16:36

smart idée! fint du har det i fönstret!

http://missanna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Skapa flashcards