Alla inlägg den 25 juni 2007

Av Sofia - 25 juni 2007 08:32

inte riktigt som jag hade tänkt mig. Redan Torsdag kände jag mig konstig i kroppen. Hjärtklappning och tryck över bröstet. For iväg och jobbade på eftermiddagen, smärtan i bröstet blev bara mer och mer ihärdig. Med en vilopuls på närmare 100, låg jag där nerbäddad i sängen och kände mig allmänt orolig. Började få stickningar i vänstra armen, herregud hjärtat, de är nå fel på mitt hjärta! Sambon kom hem från jobbet strax efter 1 på natten, tyckte då att vi skulle åka in och kolla vad det var. Envis som jag är så tyckte jag ju att det var onödigt, det skulle ju säkert gå över. Natten gick väldigt sakta, då jag knappt fick någon sömn alls pga att det kändes som att hjärtat skulle hoppa ur bröstet. På morgonen var ingenting bättre, var bara inse fakta och ringa upp på akuten. Sköterskan där tyckte absolut att jag skulle komma in och kolla vad som var fel. Där blev jag i 4 timmar! Det blev taget EKG, blodtryck, puls och massa blodprover. Det var inget fel på hjärtat, skönt! Blodtryck, sänka och temp var däremot förhöjt, vilket tydde på infektion. Vad jag egentligen hade vet jag inte, men nu känns det iaf bättre.


Inte den bästa starten på midsommarafton kanske, men vi tog oss iaf ner till västerbotten som planerat, omän väldigt försenade. Bilder från en riktigt mysig helg kommer senare.



Trevlig Måndag på er alla! 

Ovido - Quiz & Flashcards