Direktlänk till inlägg 19 juni 2007

Hur i hela fridens namn är det möjligt!?

Av Sofia - 19 juni 2007 19:23

Jag har en sambo som vissa gånger får mig att bara gapa. Ett problem vi länge haft är handduksproblemet. Fram till igår har vi ej haft märkta hängare i badrummet, vilket jag aldrig sett som något problem. Jag ser till att inte hänga in likadana handdukar åt var och en, just för att man ska veta vems som är vems. Det blir oftast en mönstrad och en enfärgad vars färg går att återfinna i den mönstrade. På så sätt vet man ju liksom vilken handduk man ska ta, detta är dock ingen självklarhet! Jag tror bestämt att min partner lider av dåligt närminne, jag är faktiskt övertygad om saken. Han kan titta ut från badrummet och beklaga sig över hur sakta handdukarna torkar, eftersom sist han duschade var igår morse och handduken är fortfarande blöt. Varpå jag svara - nä säger du det, jag kan svära på att det där är min handduk som jag torkade mig med för 5 minuter sedan, konstigt att du uppfattar den som blöt. Detta är ju ett fruktansvärt löjligt problem, men ett problem jag fått skratta gott åt väldigt många gånger! Nu är iaf handduksproblemet löst, igår hittade jag två små keramikskyltar. Det sitter nu väldigt synligt uppklistrade över varderas hängare. Han tyckte dock att skyltarna kunde varit aningen tydligare, om man har bråttom kan man lätt ta fel enligt honom. Kanske har jag fortfarande goda skratt att vänta mig :)


Jag måste också få berätta vilken underbart go sambo jag har. Helgen som var jobbade jag 10 timmarspass, ids aldrig göra speciellt mycket när jag kommer hem. Lördagkväll pratade vi om hushållssysslor och hur jobbigt jag kan tycka det är att det alltid är jag som ska tänka på allt. Det är jag som ska setill att städa på lediga dagar. Att det är jag som ska planera mat och laga den. Tydligen gick mycket av det jag sa in, för när jag klev över tröskeln söndageftermiddag var här nystädat och middagen stod på bordet. Åh, det är så himla underbart att få komma hem till sånt. Det är så mycket värt. Stort plus till sambon där! 


Trevlig kväll på er!

 
 
trollpackan

trollpackan

19 juni 2007 19:50

Ja, de kan vara guld värda ibland! Och skratta får man! Glada hälsningar!

http://trollpackan

 
Maria

Maria

19 juni 2007 20:36

Ahh karlar säger jag bara! Hoppas att den fina gesten håller i sej också!
Här hemma blir det mest att det håller i sej ett par dagar och sen är allt som vanligt igen... =)

http://www.hos-emen.se

 
Helena

Helena

19 juni 2007 23:08

Haha, vilka UNDERBARA skyltar.. såna borde jag oxå skaffa mig hihi

http://viktigsida.blogspot.com

 
Trolda

Trolda

20 juni 2007 08:15

Åh vilka söta skyltar!!! =D Och nu BORDE han väl ändå se till att ta rätt...=D Min Sambo gör mig vansinnigt irriterad med det att han ALLTID hänger handdukarna upp igen UTAN att hänga dem i öglorna...Bara så där "rätt över" kroken...Tydligen är det i badrummet trätorna uppstår....=D Och vad mycket fint GRÖNT du visar=D Ha en härlig Midsommar!

Trolda - kramar!

http://trolda.blogg.se

 
Vildängel

Vildängel

20 juni 2007 09:19

Vi har likadana badlakan - samma färg och allt och tänka sig min make tar alltid rätt :D

http://vildangel.blogg.se

 
Therese

Therese

20 juni 2007 23:35

Hi, hi vad kul... det är inte alltid lätt det där.

Det var verkligen snygga keramikskyltar =)
Ha en bra midsommar, hälsa gubben

http://getfit.blogg.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

21 juni 2007 10:18

Åå, såna borde jag oxå köpa. Vi har nämligen samma problem här..:D
Trevlig midsommar:)
Kram

http://annalena.webblogg.se

 
Christina

Christina

22 juni 2007 12:49

Önskar dig en härlig midsommarhelg med allt det du vill ha :D

http://solusfemina.squarespace.com

 
Vivi

Vivi

22 juni 2007 19:20

Haha! Jag laste den har texten haromdan och nu imorse tog jag avmisstag Mark's handduk...! Jag skrattade gott at mig sjalv eftersom jag forst tankte, "jisses vad langsamt handdukarna torkar har" innan jag kom att tanka pa din text....! Haha!

http://vilhelmina.wordpress.com

 
Pethra på  Inredningsbloggen

Pethra på Inredningsbloggen

23 juni 2007 17:39

Ha, ha, underbara krokar. Och väldigt, väldigt tydliga! ;-)

http://inredningsbloggen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Skapa flashcards