Direktlänk till inlägg 28 maj 2007

Helgen gick ju så fort!

Av Sofia - 28 maj 2007 19:02

Veckorna går snabbt. Ständigt återkommer Måndag och ny arbetsvecka.

Vi har haft en riktigt trevlig helg. Själv var jag ledig Fredag-Söndag, det är oslagbart med tredagarsledigt. Fredag förmiddag tillbringade jag med det lilla charmtrollet. Bestämde mig för att sätta knatten i vagnen och ta en promenad till ÖB i samband med hans förmiddagslur. Ville han sova när det var så OTROLIGt många trevliga människor att säga hej till, nä skulle inte tro det. Först på vägen hem somnade han in, jobbigt att hälsa på alla människor man passerar. Kvällen var lugn, tacos till middag och sen slapp i soffan.


Lördag bar det av till pappa som bjudit in oss till grillning. Dagen bjöd på vackert väder och doften av grillat. Kläder blev tvättade och uthängda på tork, oj vad gott de luktar om dem! Ibland blir längtan efter hus extra stark. Ja så mycket merafick vi inte gjort den dagen. Känns bra att ha tillbringat en hel dag ute hos pappa på landet. Är dit alldeles för sällan numera.



Söndag var det som alla vet Morsdag. Detta firades först hos mormor, barn och barnbarn grattade henne med presenter och tårta. Efter det bar det av till nästa ställe. In i bilen och iväg till mamma och hennes man. Vi anlände före dem så jag hade tid på mig att placera ut henne present. Platsen var självklar. På en sten vid dammen fick den vänta på henne. Blev uppskattat, omän hon först inte såg den :) Lillknatten hade vi hos oss även denna dag. Jag är van att han tyr sig till mig, men nu har han ju som sagt sambon som favorit. Han satt länge och väl på trådgårdsbordet och tittade förundrat på dammen med sambon. Pekfingret åkte ständigt ut "titta" följt av gurglande skratt som i sin tur följdes av "mä mä mä" Som den käre sambon lärde honom i tisdags. Herregud vilken gullunge! 



Även denna dag bjöds det på middag. Wook över öppen eld. Mums vad gott det var! Det är allt nått speciellt med mat som lagats utomhus. Till efterrätt bjöds det på jordgubbstårta som lillasyster gjort dagen till ära. 


Ja vi har haft en helt underbar Pingsthelg får jag säga. Umgåtts med nära och kära och som pricket över i en massa god mat.

Hoppas ni haft en bra helg också.



Nu vill jag önska er en trevlig start på den nya veckan! 











 
 
Maria

Maria

28 maj 2007 20:43

Herregud vilken härlig helg ni har haft! Visst är den där korgen hur snygg som helst! Jag köpte en likadan när jag gav bort en frukt-, och vinkorg för några månader sen.
Det är ju så man skulle vilja ha en själv ;)
Är så vansinnigt sugen på grillat och tsaziki. Men det måste ju bli go'are väder först!
kram

http://www.hos-emen.se

 
Ingen bild

Malin

28 maj 2007 21:11

Vilken härlig helg du haft och vilka fina bilder.
Har haft en helg i ätandets tecken jag med och GOTT var det :)
Hoppas jobbet går bra och allt annat i övrigt.
Massa kramar till dig

 
Christina

Christina

29 maj 2007 06:58

Vilka härliga bilder och vilket kanonväder vi fick båda två :D

http://solusfemina.squarespace.com

 
Vildängel

Vildängel

29 maj 2007 08:41

Vilken underbar helg du verkar ha haft - och visst är det så att vissa gånger längtar man verkligen efter ett eget hus mer än andra gånger...

http://vildangel.blogg.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

29 maj 2007 10:10

Ni verkar ha haft en riktig toppenhelg:)
Härliga bilder:)
Kram

http://annalena.webblogg.se

 
Trolda

Trolda

29 maj 2007 21:11

Åh, vilken härlig helg ni har haft! =D Och jag håller med dig om att mat lagad utomhus smakar himmelskt gott...=D ha en fin vecka där uppe i norr(där uppenbarligen det fina VÄDRET också är...hmmm..=D)

Trolda - kramar

http://trolda.blogg.se

 
Angelica

Angelica

31 maj 2007 18:33

vad händer med veckorna? Det går ju så fort! Vilken trevlig helg ni verkar ha haft!

http://www.angelicas.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Ovido - Quiz & Flashcards