Alla inlägg den 27 april 2007

Av Sofia - 27 april 2007 22:07

När vi bestämde oss för att åka utomlands tänkte jag det var bäst att kolla igenom sommarkläderna. Bah, hur mycket av det jag hade förra sommaren kunde jag ha nu. INGET! Byxorna såg rent för taskiga ut på mig. Det är ju bra att kläderna blivit stora, men de skapade även en viss panik. Ja jo jag tenderar att få det eftersom jag är värsta sortens kontrollmänniska. Började redan förra veckan att leta bikini. Provade väl en sisådär 30st innan jag tillslut (efter mycket suck och pust från sambon) hittade denna röd/rosa kreation. Japp då var bikinin färdig, bara resten kvar. Sprungit på stan som en tok i veckan. Inte hittat något som direkt tilltalat, helt otroligt jag brukar ju ALLTID hitta något.

Idag har jag varit på stan hela dagen känns det som. Sprungit mellan affärerna med en kvittrande 1-åring i barnvagnen som hållt mitt humör uppe. Ja jag tror nästan det var hans förtjänst, för idag gick det bättre. Hittade en mysdress att ha på kvällarna när man sitter på balkongen och tar sig en drink, mysigt med något mjukt och ledigt då. Två randiga linnen, en grön tröja med lite färgklickar på. Hittade även ett par sandfärgade piratbyxor sådär i sistaminuten innan jag styrde mina steg hemmåt. Jag vet ju av erfarenhet att man aldrig behöver speciellt mycket kläder när man åker iväg, men ändå måste jag som ha det. Kan det vara kontrollmänniskan i mig som tar över kanske. Nu tror jag iaf att jag klarar mig, finns ju alltid Y3 att skölja upp plaggen i. Lär inte behöva gå naken, såvida vi inte besöker en nudiststrand. Knappast troligt dock!

Ha en riktigt skön helg allihopa! Själv jobbar jag både lördag och söndag.

Men jag tar det med ro, den här tiden nästa vecka är jag på SEMESTER!

Skapa flashcards