Direktlänk till inlägg 8 mars 2007

Veckans nya vikt...

Av Sofia - 8 mars 2007 08:17

Dags för vägning. +0,2kg visade vågen idag. Alltså jag blir helt GALEN. Jag tränar ju varje dag och inte äter jag nå mer än jag gjort förr heller. När jag var sjuk och låg stilla då tappade jag minsann dryga kilot. I veckan har jag simmat 4 dagar på raken och ska iväg även imorgon. Jag håller på att tappa kämparglöden känner jag. Innan jul tränade jag mycket mindre men kilona rasade av mig. Vill bara gråta! Jag vet inte vad jag nu helt plötsligt gör för fel. Äter för lite kanske, vad vet jag.Totalt -15,5kg.

 
 
Ingen bild

Soley

8 mars 2007 08:27

Misströsta inte! Kolla med ett måttband om du inte redan har gjort det för att se om t.ex midjemåttet har minskat. Tänk på att du genom träningen ökar på muskelmassan.
Du fixar det!

 
Maria

Maria

8 mars 2007 09:14

Jag förstår din frustration! Jag gick upp fyra kilo när jag började träna! Men det finns olika anledningar till det. Till exempel väger ju muskler mer än fett och så samlar man på sej en del vatten när man börjar träna.
Mäter du dej?

http://emen.blogg.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

8 mars 2007 09:35

Tråkigt..För flera år sen gick jag ner massor i vikt (nu har jag i och för sig gått upp allt igen men det är en annan historia), då stod det still direkt jag åt för lite, motionerade mer vissa veckor och åt likadant och då stod jag alltid still..-så det kan ju säkert vara en anledning. (Jag var med i Viktväktarna). Mät dig om du inte gör det, du minskar säkert måtten även om inte vågen visar det. Tycker du är superduktig! Över 15 kg!!
Kram

http://annalena.webblogg.se

 
LoX

LoX

8 mars 2007 09:53

Ge inte upp, du är jätteduktig! Kanske förklaringen är så enkel att det är muskelmassan som ökar?



http://lo.blogg.se

 
Clara

Clara

8 mars 2007 10:21

Kämpa på Fialotta och var inte så VÅGFIXERAD!
Huvudsaken är väl att man mår bra och är frisk....och sen är det ju faktiskt så som dina andra bloggvänner skriver ...att muskelmassan ökar när du tränar och därav ingen snabb viktminskning.
Förvänta dig inte så snabba resultat utan det är bättre att det går sakta med viktminskningen...då är det lättare att bibehålla önskevikten. Var rädd om dig nu och kom ihåg att du ska må bra....låt inte vågen i badrummet bestämma vilket humör du ska vara på!
Kram på dig!
Clara

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Magda

8 mars 2007 10:29

Visst blir man arg? Om vågen visar plus o man fuskat så är det ju en sak, men om man skött sig o tränat o den ändå visar plus. Ja, då är det orättvist.

Men jag hejar på dig o tror att resultaten på vågen kommer att komma om du fortsätter som du gör. Kanske äter du för lite fett? Ät fisk, nötter o avocado kommande vecka så ska du se att det blir ett minus.

Kram

 
Angelica

Angelica

8 mars 2007 10:50

Heja, heja, heja, du är bäst! Men jag tror att din muskelmassa är påväg upp, och som andra har skrivit, att det är viktigt att man petar i sig mat oftare då så att förbränningen ökar!

http://www.angelicas.webblogg.se

 
stina

stina

8 mars 2007 12:50

Det där kommer du klara! Håll ut bara. Det blir ofta lite stopp på vägen. Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

8 mars 2007 15:00

Men gumma, ge inte upp - utdelning kommer!
Du sköter maten och motionerar friskt - din kropp bygger muskler och mår bra.
Skickar över en massa pepp till dig o du ska se att du får minus snart.
Och se till att du inte äter för lite - när jag var med i VV sa konsulenten att man oftast åt för lite när man stod still eller fick litet plus.
Massor med kramar till dig!

 
Therese

Therese

8 mars 2007 15:58

Jag förstår att du tappar kämparglöden men för guds skull ge inte upp. Fortsätter du som du gör kommer resultaten och tänk på att kroppen och psyket tycker om förändringen du har gjort med maten och träningen
Kram på dig

http://theaa.blogg.se

 
Trolda

Trolda

8 mars 2007 18:54

Jag håller med Maria´s idé där...troligen bygger du massa muskler nu, som ju väger mer än fett...Mät dig istället och strunta i vågen ett tag...Kanske skall du också äta lite mer..Misströsta inte kära du, du fixar det i längden, men jag förstår också din frustration...Håller på dig!

Trolda - Kramar!

http://trolda.blogg.se

 
Christina

Christina

8 mars 2007 20:52

UPP MED HAKAN! Du vet väl att det blir svårare och svårare ju mer man liksom går ner??!!! KLART ATT DU KLARAR DET! Mät dig. Skit i vågen. Koppla av den. För ett tag. Lyssna på alla oss kloka här ( ... ) och kom igen :)

http://solusfemina.squarespace.com

 
Helena

Helena

8 mars 2007 22:25

Hej Fia, har hittat hit genom andra bloggar o tittar in här ibland! Känner igen mig så bra hos dig.. står stilla med viktnedgången hos mig med och jag gick tom upp i vikt i mitten av januari trots att jag verkligen inte käkat onyttigheter :-( Tror att det viktiga är att se hur mycket man faktiskt åstadkommit - (du har ju gått ner hela 15 kilo!! *impad*) och sedan bara kämpa på och försöka att inte ta det som en motgång utan som mer att kämpa emot.. Vet hur trist det låter, min syster säger samma sak till mig när jag beklagar mig.. men kämpa på.. har du klarat 15 kilo så klarar du resten med!! :-)

http://viktigsida.blogspot.com

 
Chrissie

Chrissie

9 mars 2007 07:23

Här kommer ett lass pepping från Götet! Som några tidigare skrivit så väger ju muskler mer än fett och det är ju inte konstigt att det går lite fram och tillbaka egentligen. Dessutom har du ju varit sjuk. Kämpa på! Hoppas din helg blir mysig. Kram Chrissie

http://chrissie.blogg.se

 
Vildangel

Vildangel

9 mars 2007 12:35

Jag tycker det låter helt normalt jag - både frustrationen och det faktum att det plötsligt går långsammare med viktminskningen. Det är helt normalt att det är så - kämpa vidare så kommer nästa period av viktminskning snart. Tänk oxå på att när du tränar bygger du muskler och de väger mer än fett... *s*
//V

http://www.vildangel.blogg.se

 
cleo

cleo

9 mars 2007 16:25

Stuntai vågen och känn efter i kläderna. Om Du tränar kanske Du gått neri omfång fast inte vågen visar det. Kram och trevlig helg!

http://cleopethra.blogg.se

 
Kix

Kix

9 mars 2007 22:49

Strunt i vågen. Mät midjemått istället. Muskler väger mer än fett.
Trevlig helg!

http://www.kixkoll.blogg.se

 
Dolma

Dolma

10 mars 2007 16:01

En hälsning från prutthumorns land

http://bajsimunnen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Ovido - Quiz & Flashcards