Direktlänk till inlägg 7 mars 2007

Underlig fakta som kan vara bra att veta!?

Av Sofia - 7 mars 2007 09:40

Utmanad av hela tre tjejer:Angelica, Trolda och NennyREGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Nu kör vi:1. När jag går hemmifrån låser jag ALLTID dörren. När jag gått en trappa ner har jag glömt om jag låst och springer upp igen. Jag rycker i dörren och konstaterar att den är låst. Jag börjar gå ner och kommer på att kanske låset gled upp när jag ryckte sådär i dörren. Jag springer upp igen. Jag får riktigt säga åt mig själv "skärp dig nu" jag har aldrig glömt att låsa dörren ändå måste jag alltid kolla.2. När jag var liten lekte jag restaurang ute. Jag plockade blommor och blad från mammas rabatter. Vissa dagar hade jag extremt många gäster vilket resulterade i att rabatterna blev glesare och glesare. Jag fick stänga restaurangen efter bara nån vecka :)3. När jag bodde i Göteborg jobbade jag på akutpsyk. Första kvällen när jag hade bytt om och skulle gå hem blev jag överfallen. Jag höll i mannen ifråga så jag blev blå i ansiktet. Han lyckades smita, morgonen efter kom han tillbaka. Han ville meddela att han aldrig skulle försöka rymma igen när jag jobbade. Jag hade hållt honom så hårt att han var blå om armarna. Otroligt vad stark man kan bli när man måste.4. Jag sover med fönstret öppet av två anledningar. Första är att jag gillar när det är svalt och skönt i sovrummet. Andra anledningen är att jag hör bilarna utanför vilket gör att jag inte hör alla små ljud inne som jag inbillar mig är både de ena och de andra.5. När allt känns hopplöst shoppar jag. Finns inget som får mig på så bra humör så snabbt som att handla saker. Speciellt glad blir jag av saker jag inhandlar till hemmet. Är i extremt behov av att ständigt göra om.6. Idag motionerar jag mer än jag någonsin gjort i hela mitt liv. Jag är så stolt över mig själv! :)Jag utmanar: Malin Anna-Lena Manne Clara Lantliv Vivi Lina

 
 
Angelica

Angelica

7 mars 2007 10:50

Kul att du antog utmaningen. Min sambo har dille att kolla spisen innan han går iväg. Jag kan bli tokig på det.

http://www.angelicas.webblogg.se

 
Manne

Manne

7 mars 2007 11:11

Uj....
Nu får jag fundera och vara lite snabb minsann.

Men ler igenkännande om dörren. Jag ÄR hopplös...

http://one2many.bloggagratis.se

 
Trolda

Trolda

7 mars 2007 13:55

Vad kul att du antog utmaningen!!! Själv har jag också lite "dille"på att kolla strykjärnet ett antal gånger...Och - visst - det ÄR alltid ur...=) Och att shoppa piggar definitivt upp tillvaron! =D

Trolda - Tjingeling!

http://trolda.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

7 mars 2007 14:37

Jag antar utmaningen - håller på att fila på en....
Ja, du ska vara jättestolt över dig själv över att du motionerar så mycket och vad du åstadkommit!
You go girl!
Det går inte vägen för oss med att prata verkar det som, haha!
Kram på dig

 
Maria

Maria

7 mars 2007 15:41

Det var en kul utmaning=)
KOnstigt att man bliså glad av att shoppa!=D

http://www.hos-emen.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

7 mars 2007 17:03

Håller med dig om shoppingen:)
Jag har antagit utmaningen!
Kram

http://annalena.webblogg.se

 
Lantliv

Lantliv

7 mars 2007 19:50

Filar på utmaningen - kommer inom kort. Måste nog lägga barnen först. Rolig grej

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Lantliv igen

Lantliv igen

7 mars 2007 20:43

FÄÄÄÄRDIG!

http://lantliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Skapa flashcards