Alla inlägg under januari 2007

Av Sofia - 3 januari 2007 19:42

Jag har haft mina tankar på en motionscykel, har kollat och funderat men inte riktigt kunna bestämma mig. Nu har jag ändrat mig, de blir ingen cykel utan en Orbitrac (OBS! mannen på bilden ingår ej!). Med denna maskin ersätter man stavgång och löpning, bäst är att de är extremt skonsamt för lederna vilket passar mig perfekt då jag har ett väldigt ont knä. I eftermiddag lämnade jag över uppdraget "köpa Orbitrac" till min far. Han jobbar i luleå där den finns att köpas, dessutom har han kombi så uppdraget var som gjort för honom =) Han skulle fixa det imorgon eller på fredag, JIPPI här ska de svettas framför tvn vill jag lova! Blir perfekt att ersätta promenaden med, ibland är de ju liksom så J-LA halt ute så man ser ut som bambi på hal is!Här om dagen införskaffade jag även ett par nya hantlar av storlek mindre. Förra gången köpte jag 2x3kg vilket slutade med en sträckning i ryggen som knappt gav med sig. Typiskt mig att överdriva sådär i början, nu blir det att börja med 2x1kg vilket ryggen säkerligen kommer uppskatta bra mycket mer!Nä nu ska jag gå och göra iordning lite matsäck, första natten på nya jobbet OOOOH vad spännande! Håll tummarna för mig är ni snälla. Kram och trevlig kväll på er alla!

Av Sofia - 2 januari 2007 22:20

I morse när jag klev upp bestämde jag mig för att nu hade det varit julpyntat länge nog. När dessa vackra klara januaridagar kommer vill jag inte se solen lysa in på julgardiner och annat pynt. Sambon klagade lite, men halli hallå de är jag som står för julpyntandet och då även utdansandet av julen =) Sagt och gjort, sakerna åkte ner i kartonger och gardiner byttes. De är så härligt när man får röja undan allt, dammtorka riktigt ordentligt och ställa fram något nytt! Jag måste bara få visa upp en av de saker jag och sambon fick tillsammans i julklapp. De är kanske någon som vid detta laget räknat ut att denna typ av prynad är helt i min smak. Jag är extra förtjust i denna pga av mixen av material.

Av Sofia - 2 januari 2007 17:24

Idag kom bror förbi, han och sambon hade pratat ihop sig om att gå ut och äta. Självklart var de ju då pizza dom skulle intaga, jag övervägde först att följa med och ta en sallad men i sista sekund så ändrade jag mig. De har nu varit många dagar då jag inte alls tänkt på vad jag stoppat i munnen, de har visserligen varit medvetet och jag har inte haft dåligt samvete över det. Dessa dagar är över och tanken slog mig att kanske skulle jag få svårt efter denna period med massa god mat att bara ta en sallad. Jag ställde mig vid spisen och lagade korvgryta och bulgur istället. Nu efteråt är jag glad att jag tog beslutet att stanna hemma, vet ju aldrig om suget hade blivit för stort så de hade slutat med att jag ätit något väldigt onyttigt.Nu är pizzaätarna tillbaka förhoppningsvis äckligt mätta och ångerfulla (chansen är väl inte jätte stor) själv är jag lagom mätt och känner inte minsta ånger =)

Av Sofia - 1 januari 2007 20:09

I eftermiddag kom vi hem från fjällen. Har varit härligt att andas lite friskluft, äta gott och umgås med vänner. Istället för raketer och smällare fixade grabbarna till en riktigt snygg brasa =)Bild två är tagen på hemfärden, lägg märke till vilket vinterland vi lämnat bakom oss!!!!Jaha då var de dessa nyårslöften igen. Jag hade nästan bestämt mig för att inga ha, men sen ändrade jag mig.Löfte 1: Fortsätta de nyttiga liv som levdes innan jul, och göra de livet till en livslång förändring.Löfte 2: Skaffa ett simkort och börja simma iaf 2ggr i veckan.Jag nöjer mig så, gjorde den jobbigaste förändringen innan jul vilket känns jätte skönt!!!Hoppas ni alla haft en trevlig nyårshelg! Nu ska jag sätta mig i soffan ett tag och bara slappa. Trevlig kväll på er!

Ovido - Quiz & Flashcards