Direktlänk till inlägg 9 januari 2007

Ja se män...

Av Sofia - 9 januari 2007 23:24

Ikväll när jag stod och vek ihop tvätten från tvättställningen log jag för mig själv. I går kom Erik hem med två stora påsar fyllda med arbetskläder som han hade varit och hämtat ut. Dessa parkerades eller rättare sagt släpptes innanför dörren där de blockerade hela ingången till köket och även toadörren. Jaja tänkte jag för mig själv, de är så himla typiskt. Efter en stund kommer frågan om de är bokat någon tvättid för han hade ju inga rena kläder att ta med sig till stockholm! Jag säger att jag har ingen tid bokat men de är tillåtet för honom att gå ner i källaren och boka själv när han ser att tvättkorgarna börjar bli fulla (detta har han hört minst 1000 ggr) och de börjar vara tomt i garderoben. Han gick ner och konstaterade att de fanns ingen tid förrän på torsdag. Jag kommer då med förslaget att de går ju alltid att åka ut till mamma och tvätta ett par maskiner. Därefter meddelar jag att han kan själv ringa och prata med henne och då även fråga om han kan låna en resväska av dem. Jag ber honom plocka ihop de kläder han vill ha tvättade i en väska medans jag tar en dusch varpå jag får till svar - inte vet jag ju vad som behöver tvättas. Nähä just det, hur ska jag då veta vad du behöver ha rent!? När jag kommer ut ur badrummet har han iaf fyllt väskan med kläder och vi beger oss ut till mamma.Väl hemma sätter han sig i soffan! Jag upplyser honom om att kläder torkar väldigt dåligt i en plastpåse. När jag öppnar garderoben visar de sig att i stort sett allt han behövde ha med sig fanns där på hyllorna, rent och ihopvikt! När vi kommer till moment packa låter han mig veta att de blir ju mycket bättre gjort om jag gör de för han är ju så dålig på sådant. Ja vad säger man, de är väldigt söta och HERREGUD vad de märks vilken typ av mamma de haft!!! Än är han ung älsklingen min - än finns de tid att forma honom, och tur är väl det ;)

 
 
Maria

Maria

10 januari 2007 10:01

Åh herregud! Mattias är ju inte jätteun, och det är inte det lättaste att forma honom. Inte vad gäller tvättandet i alla fall. Jag har sagt till honom åtta miljoner gånger att han måste hjälpa till med tvätten och vill ha ha något tvättat genast så får han tvätta det själv. Då f¨r man till svar 'Men jag vet ju inte hur man göööör' eller 'Men du gör det så bra' Detta kommer från en kille som bott ensam i typ 12 år. hmm.. Han har blivit bortskämd vet du =)

http://www.emen.blogg.se

 
Magda

Magda

10 januari 2007 10:38

Ja, se män! Jag tror att dom flesta kan om dom bara vill, o många män har nog aldrig behövt öppna tvättkorgen o starta maskinen just därför att deras kvinnor alltid gjort det. Men min man han kan, o jag har inte behövt lära honom. Och faktiskt bara ett missöde från hans sida, det var när han tvättade mina nya svarta trosor i en vittvätt. Allting vitt blev lila, det var när vi var i Turkiet o vi lånade hotellets tvättmaskin. :)

http://magda.bloggagratis.se

 
Manne

Manne

10 januari 2007 10:54

Men jösses.
Forma?
Det är väl inte någon klump modellera du bor ihop med. *s*

Vet ju att det är så man säger, men lite allvarligt så, visst kan vi om vi bara måste. Och måste vi tillräckligt många gånger så kommer vi att tillslut vilja och inse att själv är bäste dräng.

Egentligen(!) så gör du ju faktiskt varesig honom eller dig en tjänst när du gör som du gör.
En av många orsaker till våran kris.

Vill absolut inte moralisera över hur ni har det, men måste ändå reagera på att man både kan säga och tänka så som man...*ler*

Ha det göttast!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

fialotta

10 januari 2007 11:37

Maria: Ja i grund och botten handlar de nog mest om att dom är bekväma =)

Magda: Ja värst är ju att jag vet ju att erik kan, och han hjälper till väldigt bra just med tvätten. De svåra verkar vara att planera de hela. =)

Manne: Jamen formas gör vi ju hela livet ;)
Ja jag vet att ni kan om ni bara vill, kanske de som gör en irriterad ibland. De tar sådan tid att tillslut orkar man inte vänta och så gör man det själv istället. Ja problemet ligger helt klart hos mig också, jag orkar inte vänta och sen vill jag ha det på ett visst sätt. Klart du ska reagera! =) Tack desamma.

 
Therese

Therese

10 januari 2007 11:41

Ha, ha... inte lätt inte det där. Jag har faktiskt turen att ha en gubbe som tvättar kläder och hjälper till med det mesta faktiskt. Jag skulle bli tokig om någon av oss låg på soffan medans den andra städade och pysslade på =)

http://theaa.blogg.se

 
Ingen bild

fialotta

10 januari 2007 11:45

Therese: Ja Erik har blivit duktig på att hjälpa till när jag startar upp något. Att komma på de själv och att planera, de är inte hans starka sida ÄN =)

 
Christina

Christina

10 januari 2007 17:57

Förlåt ... men det bästa (enda?) sättet att forma någon annan på (läs: ändra)är att ändra på vad du själv gör ... lite skräckblandadläsning är det allt ... jag ser mig själv ... i ett förhållande som varade så länge ... där jag försökte ändra på ett sån´t beteende heeeela tiden men det gick ju inte. Förstås. Man kan nämligen inte ändra på andra ;) Bara på sig själv.

http://solusfemina.squarespace.com

 
Ingen bild

fialotta

10 januari 2007 19:21

Christina: Ja du har så rätt, som jag skrev till Manne - de är jag som gör många fel. Ändra på sitt eget beteende så andras ändras är JOBBIGT =) men helt genomförbart.

 
Angelica

Angelica

10 januari 2007 19:43

Jag skulle bli tokig och skulle inte stå ut med sånt länge alls. Min sambo diskar,tvättar,städar, handlar och lagar mat. Tror att jag är lyckligt lottad där. Fast å andra sidan lagar jag helst maten, för den smakar bäst då. Men ja, han har sina favoriträtter. Behöver inte ändra på honom och inte han mig heller.

http://www.angelicas.webblogg.se

 
Ingen bild

fialotta

10 januari 2007 21:18

Angelica: Honom ska du vara rädd om hörru =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Ovido - Quiz & Flashcards