Alla inlägg den 9 januari 2007

Av Sofia - 9 januari 2007 23:24

Ikväll när jag stod och vek ihop tvätten från tvättställningen log jag för mig själv. I går kom Erik hem med två stora påsar fyllda med arbetskläder som han hade varit och hämtat ut. Dessa parkerades eller rättare sagt släpptes innanför dörren där de blockerade hela ingången till köket och även toadörren. Jaja tänkte jag för mig själv, de är så himla typiskt. Efter en stund kommer frågan om de är bokat någon tvättid för han hade ju inga rena kläder att ta med sig till stockholm! Jag säger att jag har ingen tid bokat men de är tillåtet för honom att gå ner i källaren och boka själv när han ser att tvättkorgarna börjar bli fulla (detta har han hört minst 1000 ggr) och de börjar vara tomt i garderoben. Han gick ner och konstaterade att de fanns ingen tid förrän på torsdag. Jag kommer då med förslaget att de går ju alltid att åka ut till mamma och tvätta ett par maskiner. Därefter meddelar jag att han kan själv ringa och prata med henne och då även fråga om han kan låna en resväska av dem. Jag ber honom plocka ihop de kläder han vill ha tvättade i en väska medans jag tar en dusch varpå jag får till svar - inte vet jag ju vad som behöver tvättas. Nähä just det, hur ska jag då veta vad du behöver ha rent!? När jag kommer ut ur badrummet har han iaf fyllt väskan med kläder och vi beger oss ut till mamma.Väl hemma sätter han sig i soffan! Jag upplyser honom om att kläder torkar väldigt dåligt i en plastpåse. När jag öppnar garderoben visar de sig att i stort sett allt han behövde ha med sig fanns där på hyllorna, rent och ihopvikt! När vi kommer till moment packa låter han mig veta att de blir ju mycket bättre gjort om jag gör de för han är ju så dålig på sådant. Ja vad säger man, de är väldigt söta och HERREGUD vad de märks vilken typ av mamma de haft!!! Än är han ung älsklingen min - än finns de tid att forma honom, och tur är väl det ;)

Av Sofia - 9 januari 2007 17:32

(Bild: Julklapp från sambons farföräldrar)Idag är en dag då jag lyft ut alla travar med skivor. Blivit uppmärksam på att OJ har jag den skivan! Det var speciellt en skiva som fick mig varm inombords, Niklas Strömstedt - oslagbara 1989-99. Finns många minnen till den skivan, lyckliga och olyckliga men alla är i slutändan värda en tanke. "nu har det landat en ängelhon la sitt liv i min famni hennes ögon kan kärleken leen verklighet(vandrar i en värld)som bara änglar kan sei hennes blick står det skrivetdet finns en mening med livetmänniskan kan"En av mina favoriter. Trevlig kväll på er!

Av Sofia - 9 januari 2007 10:54

När jag la igen ögonen inatt visade klockan 00,35. De har varit en orolig natt, vridningar och vändningar följt av snarkningar utan dess hejd! Klockan 04,15 ringde klockan, mer död än levande satte jag mig upp och la mig igen. 04,30 var det bara att stiga upp! Sambon åkte till stockholm idag, hämtades av taxin redan 05,15 och vid 07,30 snåret ringde han och meddelade att han var framme. Han och EN till av de tänkta FEM var framme. Någon taxi hade haft problem med halka och nån av männen hade rent missat taxin. Där stod han och rn till på arlanda och hade inte en susning om vart de skulle eftersom en av de som skulle visa dem allt inte kommit med flyget. När jag pratade med honom sist befann han sig på sveavägen där de skulle bo. De var 30 grader varmt inne där och gick inte att öppna något för vädring. Släng in 5 stora karlar på de, lär inte finnas någon luft kvar på morgonen. Ja jag längtar tills nästa samtal kommer, få se om de andra tar sig ner något idag så de får börja jobba. Tänk så sällan något flyter på smärtfritt egentligen, oftast är det något som tillstöter. Göra de bästa av situationen är de som gäller i sådana lägen, får se hur de går för honom där nere. Lär väl få en kvällsrapport om inte annat =)

Skapa flashcards