Direktlänk till inlägg 19 december 2006

Äkta julgran...

Av Sofia - 19 december 2006 21:38

I morse var ögonlocken så tunga att jag försov mig, eller jag kom till jobbet i tid men fick stressa som en tok! Efter jobbet bar de av hemmåt för städning, kollade aningen snett på sambon när han sa att han inte orkade städa, nja vem f-n gör det men de blir ju liksom inte gjort om man inte tar tag i det. Nåja nu är det städat och jag känner mig lite mindre stressad, en sak mindre att tänka på. Efter avslutad städning var det bara att svida om och åka ut till mamma. Lillasyster tog examen idag och det firades med middag och presenter, hon blev både förvånad och glad. I år stod det en äkta gran hemma hos mamma och Curt. Jag har själv plastgran pga allergi men visst är det ju något speciellt med de riktiga granarna, de doftar helt enkelt jul! De som är de bästa med deras gran är att den är klädd på samma sätt varje år. Jag själv exprimenterar med granens beklädnad varje år, men hos dom ska bara granen se ut sådär annars blir det fel =)Hoppas ni har en trevlig kväll, slår ni in julklappar för fulla muggar tro? Kram på er.

 
 
Maria

Maria

19 december 2006 22:59

Min mamma är också allergisk mot gran så vi har alltid haft plastgran innan också. Ända tills Mattias flytta in(strax innan förra julen)då skulle det helt plötsligt vara riktig gran. Nu är jag helt salig, älskar allt med det! Nu kan iofs mamma inte komma och hälsa på på hela julen, men men =D Haha!

http://www.emen.blogg.se

 
Tinna

Tinna

20 december 2006 08:52

Åh gran!! Ska sätta upp vår på fredag, men vi kör med "plast" fast den e ganska fin för att var oäkta ;)Vad fin din blogg blivit, hur gör man den så fin? Ha en bra dag!

http://tinnalove.blogg.se

 
Trolda

Trolda

20 december 2006 09:13

Det är något speciellt med riktig gran, men fint då för allergiker att det finns alternativ!Själv älskar jag att ta in granen just för doftens skull...Och jag tror det finns "doftgransspray"...Kanske skall du spraya runt lite...=)

Trolda - med riktig gran!

http://trolda.blogg.se

 
Chrissie

Chrissie

20 december 2006 09:48

Vilken fin gran! Ja, äkta gran doftar underbart men plastgran är ju perfekt om man är allergisk, eller inte vill sopa upp granbarr ända till midsommar :) Jag håller annars med dig, det är roligt att variera uteseendet på granen. Söt & lurvig dekoration i soffan också!! Kram Chrissie

http://chrissie.blogg.se

 
Magda

Magda

20 december 2006 10:08

Vi vet inte säkert om vi ska ha gran elle rinte, i fall vi ska det så blir det till att sätta upp den på lördag. Vi var hos mamma igr o Vilma tyckte att det var väldigt intressant att snurra på pollerna o sedan även ta bort dom från kvisten. Jag kommer att få tjata ihjäl mig själv om jag ska få henne att undvika granen, o vad det ska barra sen.

Jag ska till Luleå imorgon, Therese o du kan ju följa me dom ni vill. Therese skulle prata med sig ikväll så får vi se.

Kram

http://magda.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

20 december 2006 12:13

Vår gran blev pyntad i vitt och silver i år ... det är kul att ändra lite men samtidigt underbart med pålitliga traditioner!

http://solusfemina.squarespace.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Ovido - Quiz & Flashcards