Direktlänk till inlägg 7 december 2006

Kärleken som skall föras vidare

Av Sofia - 7 december 2006 21:34

Idag fick syster komma och träffa läkaren. Knölarna undersöktes och prover togs. Det är nu bekräftat att hennes körtlar har reagerat på den hårda medicineringen ( fast sköterskan sa att de inte var möjligt) genom att svälla. Doktorn ville INTE att hon skulle gå och oroa sig, för som läget var just nu hade dom ingen anledning att tro att de var cancer. Jag kan ju meddela att mitt storasysterhjärta är alldeles varmt, efter samtalet med syster i eftermiddag spred sig ett varmt lugn ända ut i fingertopparna. Min lättnad är dock inget i jämförelse med lättnade i min systers röst. Så skönt, nu kan hon för första gången på drygt en vecka förhoppningsvis sova gott!Jag har de senaste dygnen fått mig en riktig tankeställare.Ger jag verkligen allt, ger jag nog med kärlek och omtanke till alla människor jag på ett eller annat vis har i mitt liv? Kan jag inte anstränga mig ytterligare lite till för att göra någons dag bättre? Ja jag har tänkt så mycket, visst är jag bara människa men jag kan bli en bättre sådan.Jag tycker jag ger mycket kärlek idag, men jag kan ge mer för förrådet mitt är stort och fylls ständigt på av nära och kära och av er medbloggare. Jag känner inte att jag har rätten att lagra all den kärlek inom mig, en del ska bara strömma genom mig och vidare till er alla andra där ute.Tack till er alla som finns i mitt liv på ett eller annat sätt!Nu blev Fialotta minsann känslig, det var nyttigt och behövligt.

 
 
Maria

Maria

7 december 2006 23:02

Va du är go'!
Kram

http://www.emen.blogg.se

 
Trolda

Trolda

8 december 2006 06:30

Som i allt handlar det ju om att "ge och ta"...ÄR man kärleksfull får man oftast kärlek tillbaka! Att du överhuvudtaget FUNDERAR på detta innebär med all säkerhet att du ÄR det! Så fortsätt "ge och ta"! (för det är minst lika viktigt att "fylla på" sina förråd!) Och så SKÖNT för er med Syrran!

Trolda - kärleksfullt!

http://trolda.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

8 december 2006 06:37

Vilken fin och tänkvärd blogg du skrivit.
Jag är alldeles säker på att du sprider en massa kärlek omkring - du gör det då med alla fina inlägg i bloggarna.
Ha en fin dag! Kram

 
Therese

Therese

8 december 2006 10:16

Så skönt att det är utrett för alla och speciellt för din syster =)

Jag håller med de övriga kommentarerna. Bara att du tänker på det betyder mycket, du är medveten om det. Jag försöker verkligen att ge komplimanger om det verkligen är så jag känner. Jag ger inte bara komplimager för att ge, jag vill verkligen mena dem också. Jag stod i en klädkö en gång och det var en främmande tjej/kvinna som stod framför mig och hon hade så fint hår, det sa jag till henne, en främmande människa. Det gjorde henne glad. Annars försöker man att vara snäll, bemöta människor med respekt, ge kärlek och värme till nära och kära, sin omgivningen. Men man är inte alltid perfekt.

Tack själv för att du finns och vill dela med dig av dina tankar och känslor.

Du är super :)

Jag tycker om känslighet (det kanske lät konstigt). Läsa om det, det gör att jag börjar fundera och kanske kan jag förändra mig själv. Som du skriver så är det både nyttigt och behövligt :)

http://theaa.blogg.se

 
cleo

cleo

8 december 2006 16:53

Du ska veta att många av Dina kommentarer på min blogg varit ett varmt och välkommet inslag i mitt liv. Tack och kram. Känslighet är vackert.

http://cleopethra.blogg.se

 
Ingen bild

fialotta

8 december 2006 17:14

Maria: Tack desamma! Kram

Trolda: Ja livet går verkligen ut på ett givande och tagande. Jag ska inte ställa mig i den sits att förrådet blir tomt, men ger jag mer av mig själv hoppas jag på "ringar på vattnet" effekten. Vill ju försöka sprida något gott så långt de bara går =)

Malin: Tack snälla du! Du gör ju desamma, jag tycker dina inlägg är så underhållande =) Kram på dig

Therese: Ja jag har nog alltid trott att jag varit medveten om de, men nu när jag började tänka efter så har jag inte varit så medveten som jag vill vara. Jag håller med om att man verkligen måste visa ÄRLIG uppskattning, kärlek och beundran annars är de inget värt.
Tack vännen, du går inte av för hackor du heller. Är så glad att jag fick kontakt med dig igen!

Cleo: De värmer mitt hjärta att få läsa det, tack! Kram

 
Chrissie

Chrissie

8 december 2006 20:06

Härligt med positivt besked. Jag tror att det är nyttigt att få en tankeställare ibland, det gör ofta att man inser hur viktigt det är att leva här och nu, att vara tacksam för allt man har och även vad man kanske inte här/är utsatt för. Tror du är inne på ett viktigt spår... familjen, vänner och andra nära och kära är ju det viktigaste man har.
Kram Chrissie

http://chrissie.blogg.se

 
Ingen bild

fialotta

8 december 2006 20:58

Chrissie: Ja jag är så lättad! Ja som du säger, leva här och nu. Viktigt som bara den, men ibland glömmer iaf jag bort de på vägen känns de som, ibland är de bra när de händer något som får en att tänka till lite. Kram

 
Christina

Christina

10 december 2006 08:51

Du säger alltid så omtänksamma och varma saker när du kommenterar hos mig. Det känns att det ligger ärliga ord bakom dina texter.
Jag är så glad för er skull nu. Vila i det. Idag. Imorgon är en annan dag.

http://solusfemina.squarespace.com

 
Ingen bild

fialotta

10 december 2006 21:08

Christina: Vad glad jag blir att du känner så, jag försöker skriva från hjärtat och på din blogg känner jag ofta att de lika gärna kunde var mig du skrev om ( när jag var tonåring)! Ja de är så skönt att vi nu fått veta vad som var orsaken till systers ohälsa, och nu håller vi alla tummarna för att hon sakta men säkert ska bli bättre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Ovido - Quiz & Flashcards