Direktlänk till inlägg 25 november 2006

En dag att minnas...

Av Sofia - 25 november 2006 00:49

Idag är det 3 år sedan jag flyttade från Göteborg. Efter dryga 3,5 år i Göteborg bestämde jag mig för att flytta upp till norrland igen. Bakom mig lämnade jag år av roliga händelser och hårt arbete. Under tiden där nere träffade jag många fantastiska människor, vissa lämnade jag bakom mig, vissa finns fortfarande kvar i mitt liv. De två människor som fortfarande väldigt aktivt finns kvar är Jakob och Berit. Första gången jag träffade Jakob tror jag ingen av oss hade några förväntningar alls, men rätt snart insåg jag och jag tror även han, att dettavar början på en underbar vänskap, en vänskap som är lika stark idag trotts alla mil emellan. Jag tänker vårda denna vänskap på bästa sätt jag kan, för jag vill aldrig förlora den.Berit träffade jag på mitt första jobb, första intrycket av henne var inte direkt bra om man säger så. Jag hade bara jobbat 2 veckor på jobbet när en boende ramlade över min fot, jag fick en spricka i den och blev sjukskriven 3 veckor. Jag träffade aldrig Berit under mina första 2 veckor, eftersom hon var sjukskriven för sin axel.När jag kom tillbaka till arbete var jag 50% sjukskriven, Berit hade då kommit tillbaka på sin 75% tjänst. Vi möttes i dörren till tvättstugan...- Ja jag är Berit, jag antar att du är Sofia- Ja de är jag det- Jag vill bara göra klart för dig att jag inte tolererar att de är kvar tvätt när jag kommer och går på kvällspasset- Okej, jamen då vet jag det- Jag jobbar minsann bara 75% och jag ser faktiskt till att tvättstugan är tom innan jag går hem (röster var vid detta laget väldigt vass)- Jo jag har....- Ja och jag vill inte ha några ursäkter- Nä de tänkte jag inte ge dig heller- Ja då vet du vad jag tycker- Ja då vet jag, nu slutar jag för dagen hej då- Ja, hej då dåDagen efter kommer en rätt skamsen dam och vill be om ursäkt för att hon skällt på mig över den där enda maskinen med tvätt som inte var hängd.- Ja, jag visste ju inte att du bara jobbade 50%- Nä, men du kunde ju kanske frågat varför inte allt var gjort, eller låtit mig få en syl i vädret så jag kunnat förklara de för dig- Ja, ja jag är ju så jävla impulsiv- Mm en aning, men jag är inte långsint- Förlåt- Du är förlåtenEfter den dagen var vi bästa vänner, när vi jobbade ihop flöt allt perfekt. När sommaren kom hade vi bokat en resa till bulgarien ihop. Vi har festat ihop, skrattat ( många timmar), varit på minisemestrar, pratat om allt mellan himmel och jord och även gråtit ihop. Vi hade/har den sortens vänskap där man klockan 2 på natten kunde/kan ringa till den andra och fråga om denna ville/vill prata med en idiot. Alla pinsamma saker ( och de var de ett gäng av under tiden där nere) som man skäms över, alla de sakerna har vi delat med varandra. Vi vet nog båda två mer om varandra än någon annan vet. Trotts att de är hela 32 år mellan oss, har vi alltid något att prata om - råd att ge till varandra. Går inte med ord beskriva vad den människa betytt för mig genom åren, hon är ovärderlig! Därför är 25 November en väldigt speciell dag för mig, då tittar jag på kort och tänker tillbaka på alla trevliga stunder jag haft där nere.Nu låter de kanske som att jag inte är nöjd med livet här uppe, men de är jag. Hade jag inte flyttat upp hade jag inte träffat min älskade sambo, och honom vill jag verkligen inte vara utan, inte heller släkten och vännerna som finns här.Fialotta tänker tillbaka...

 
 
Maria

Maria

25 november 2006 01:09

Jag förstår att du saknar göteborg, vi här ju för härliga här nere =)

http://www.emen.blogg.se

 
Malin

Malin

25 november 2006 09:34

Vilken härlig vänskap du beskriver - det är guld värt med såna vänner. Och att åldern inte har nån betydelse. Ha en fin dag! Kram kram

http://mallingen.blogspot.com

 
Magda

Magda

25 november 2006 10:14

Har det redan gått så länge sen du flyttade tillbaka? Tiden går så fort. Vad fint du skriver om dina två göteborgsvänner. :)

Kram. Nu åker vi till Ikea. Önska mig lycka till.

http://magda.bloggagratis.se

 
Trolda

Trolda

25 november 2006 10:24

Ungefär likadant känner jag för mina DANSKA Vänner! (Även om starten var något mindre dramatisk.....)Det är FANTASTISKT med sådan Vänskap!

Trolda - också med Vänner...=)

http://trolda.blogg.se

 
H

H

25 november 2006 13:19

Jag har aldrig trott att första intrycket är viktigt, man måste ge människor en andra chans ;)
Jag stannar på Hisingen.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Therese

Therese

25 november 2006 19:24

Måste först säga goda bullar det där ser ut att vara :)

Jag har aldrig brytt mig om åldern, jag är med de personer som jag tycker om och är de 20-30-40 år spelar det ingen roll. Jag har träffat så många underbara människor som har varit äldre, mycket äldre än man själv har varit.

Vänner som man har en sådan bra kontakt med växer inte på träd och man ska vårda vänskapen ömt.
Man har ju under årens lopp olika sorters vänner men en sådan vänskap är obeskrivlig.
:)
(Du får mig att tänka på mina vänner som bor långt bort)

Många kramar på dig

http://theaa.blogg.se

 
cleo

cleo

25 november 2006 19:59

Vad härligt att det blev något så gott av något som startade så tråkigt! :-)

http://cleopethra.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Ovido - Quiz & Flashcards