Direktlänk till inlägg 10 november 2006

Fungerande dator, men....

Av Sofia - 10 november 2006 15:12

Ja då fungerar ju datorn igen, men vad händer då!? Jo datoranvändaren (jag) går och blir pang förkyld! Igår satt Erik och löste ett korsord en ledtråd var "får det att gå runt" ja det var ju yrsel, och vad hade jag om inte yrsel imorse när jag vaknade. Jag börjar seriöst fundera om jag gått i sömnen inatt och kommit i kontakt med någon av de starkare dryckerna :) Usch de är rent obehagligt när hjärnan åker karusell utan ens tillåtelse.För att få i mig lite vitaminer så blev de fruktsallad till mellanmål idag. Jag testade att hälla i lite mangobalsamvinäger (fick tipset hos Lox, tackar för det!) blev väldigt gott. Nu finns de ju vispbar sojagrädde, super bra. Jag älskar kanel(väldigt bra mot stressade magar), och kanelgrädde med lite råsocker i till fruktsalladen, finns inte mycket som slår det. Snacka om försmak av julen, eller är det bara jag som förknippar mandariner och kanel med jul? Dags att lägga ner huvudet på kudden IGEN känner jag.Trevlig helg på er!

 
 
LoX

LoX

10 november 2006 16:38

Krya på dig!!

Roligt att du gillade mangobalsamvinäger. Den kanske kan fungera som medicin? :-)

http://lo.blogg.se

 
Magda

Magda

10 november 2006 18:18

Trist att bli förkyld, men jag tycker att var o varannan är det i dessa tider. Min pappa har fått komma hem idag o känner sig piggare. Vi är i Rosvik nu och har ätit middag här. De andra beställde pizza, men jag var strong o tog en kycklingsallad.

Hoppas att du inte blir mer sjuk utan kryar på dig!

Kram

http://magda.bloggagratis.se

 
Trolda

Trolda

10 november 2006 19:29

Krya på dig! Själv ska jag jobba hela helgen....Urk...!

Trolda - med jobbhelg...

http://trolda.blogg.se

 
Maria

Maria

10 november 2006 19:48

Uuuuusch! krya på dej! Va smarrit det ser ut med fruktsalladen! Måste också testa. hur smakar sojagrädden då?

http://www.emen.blogg.se

 
Ingen bild

fialotta

10 november 2006 20:47

Lox: Ja de var toppen gott! Ja jag tycker allt att halsen känns lite bättre, kanske är de balsamvinägerns förtjänst :)

Magda: Ja värst är ju att jag inte orkar gå!!!
Är dessutom så rädd att dra på mig luftrörskatarr som jag alltid lyckas få när jag bli förkyld. De var bra gjort av dig att ta sallad! Kram

Trolda: Ja lite bättre i halsen är det iaf :) Trist att jobba helg!

Maria: Ja alltså de är inget fel på sojagrädde, klart att de inte är exakt som vanlig grädde men de går ju inte alltid fuska (de vet vi ju, magen pallar ju inte) dessutom är soja produkterna nyttigare :)

 
Ingen bild

Therese

11 november 2006 00:23

Läste om din godisbelöning...hmm funderar själv på att smaka godis men vet inte om jag törs men inte som belöning. Jag är inne på ansiktsbehandling denna gång. Jag får se. Skämma bort kroppen totalt.
Missade Work Out också, surt men jag tror att det ska vara repris imorgon eller på söndag så jag får se det då.
Imorgon beger jag mig hemmåt, långa färden hem :)
Du får ha det bra och krya på dig så syns och hörs vi senare..

 
cleo

cleo

11 november 2006 18:10

Förutom frukost och ett snabbt blogginlägg idag har jag sovit sedan igår kväll. Sååå trött. Något på gång skulle jag tro. Sonen var hemma med feber i torsdags och fredags, så vem vet. Ha en underbar helg. Kram.

http://cleopethra.blogg.se

 
Ingen bild

fialotta

11 november 2006 19:00

Cleo: Ja de går ju en massa nu, var och varannan verkar ligga i någon typ av förkylning. Klart bästa botemedlet är ju sömn :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Skapa flashcards