Direktlänk till inlägg 7 november 2006

Bemötande

Av Sofia - 7 november 2006 19:41

Utbildningen var suverän!!! Jag var orolig för att 4 timmar skulle kännas plågsamt och oändligt, men vips var de slut och de enda jag tänkt på var "nej, jag vill hit en gång till" då har den som hållt i de hela lyckats! Mycket handlade om bemötande mellan vårdgivare och vårdtagare, men de var även många saker som går att använda sig av i andra yrken och i de privata livet. Många intressanta tips om hur vårt kroppsspråk uppfattas och vad de förmedlar, hur vi oftast ställer frågor och hur vi istället bör ställa dem för att ge den vi frågar en chans att tänka och lägga in sin egen åsikt i svaret. Tänkte jag skulle skriva mer om de där, tror de kan vara rätt intressant omän man inte som jag jobbar inom vården utan överhuvudtaget när man har med människor att göra, vilket de flesta människor har på något sätt. Måste läsa mina anteckningar och bearbeta all ny fakta, sen ska jag vid tillfälle sätta mig ner och skriva lite, dels för att ha lite av den nyfunna kunskapen kvar och sen för att kunna dela med mig ifall någon är intresserad av det. Vi har ju en dator här hemma som vi är allt annat än glada på just nu, de resulterar i frånvaro på denna blogg likså era bloggar. Lovar dock att ta igen allt jag missat när jag kan använda datorn utan att den av någon anledning tappar uppkopplings signalen var 5e minut eller hänger sig! Jag som hade tänkt haka på "mönster veckan" som så många deltar i, går dock inte ladda upp bilder för mig just nu :/Herregud vad jag är beroende av datorn känner jag nu!!!Trevlig kväll på er!

 
 
Trolda

Trolda

7 november 2006 21:14

Det är väldigt intressant med människor, bemötande,kroppsspråk och andra situationer. Det ser jag verkligen fram emot att höra mer om!:)

Trolda - intresserad!

http://trolda.blogg.se

 
Maria

Maria

7 november 2006 22:09

Underbart när man går på en föreläsning om något som faktiskt BETYDER något. Många föreläsningar som folk blir ivägskickade av jobbet är ju i många fall helt meningslösa.

Eller hur är man beroende av datorn? När min kraschade höll jagpå att bryta ihop, fick formatera och ominstallera allting! *grr*

http://www.emen.blogg.se

 
cleo

cleo

8 november 2006 12:33

Vad bra att kursen var givande! Och vad synd att datorn krånglar.

http://cleopethra.blogg.se

 
Christina

Christina

8 november 2006 13:51

Härligt med en lyckad utbildning! Jag får ju också lyssna till en massa föreläsare och det är alltid lika kul. När du kan - skriv gärna vem det var som föreläste?

http://solusfemina.squarespace.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 26 januari 2012 00:18

Måste bara kolla om den fortfarande funkar den lilla bortglömda bloggen....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:29

Förra veckan var vi nere i Västerbotten hos sambons föräldrar. Eftersom de blir ett tag mellan gångerna man är ner så hamnar Nils automatiskt i super focus. En vecka där nere med människor som konstant roar honom till max, ja han är ju i himmelriket....

Av Sofia - 13 mars 2009 09:25

Jaha då var de ju då igår dags att åter ställa sig på vågen. Två veckr sedan sist, jag var säker på ett minus, men där fick jag mig! +1kg visade vågen och då vägde jag mig TRE ggr. Fy tusan också, men de är rödvecka så har jag tur beror pluset på det...

Av Sofia - 5 mars 2009 13:38

Det blir ingen vägning denna Torsdag då vi är nere i västerbotten hos svärfars. Till veckan blir det dock att kliva upp på vågen igen, hoppas de visar jätte minus då när det gått två veckor. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder från helgen, men det v...

Av Sofia - 26 februari 2009 18:58

Ja jag kör vidare på att väga mig på Torsdagar. Det är ju nudå vecka 2, men jag börjar med att redovisa förra veckans resultat.   Det blev en bra start med hela -1,9kg. Det får jag ju lov att vara nöjd med. Denna vecka blev det inte lika stort wow, m...

Skapa flashcards