Alla inlägg den 5 november 2006

Av Sofia - 5 november 2006 21:49

Då var helgens arbetspass gjorda. När man på fredagen går iväg känns de som en evighet till söndag, men vips är man där och hela helgen ligger bakom en. Imorgon är det dagen med stort D. Klockan 11,15 sätter jag mig på bussen ner till umeå för att möta upp älsklingen min som jag inte träffat på drygt 3 veckor. Ska bli trevligt med lite kramar och pussar känner jag. Egentiden vill jag inte vara utan, men nu ska de allt bli gott att få hem honom! Klockan 16,00 ska vi få komma och titta på lägenheten, jag känner mig förväntansfull, men denna gång med måtta. Sist vi var och kollade på lägenhet blev vi minst sagt besvikna, hoppas på bättre resultat denna gång.På tal om något helt annat. Jag fundera lite kring denna otroliga kvinna Jackie Warner (ägaren av sky sports) Jag bloggade om det, Therese bloggade om det, vi är totalt överrens om att hon har något magiskt över sig. Kan de vara så att man som hetro ändå har en liten smula förälskelse/beundran/dragning till sitt eget kön vid någon tidpunkt och när man någon gång i livet uppmärksammar en speciell kvinna/man. Som i detta fall en riktig "power woman" Ja kanske är jag ute och cyklar, eller är jag det???En sak är då säker, vissa personer fängslar en verkligen.Grubbleri grubblera, ni är vana vid det här laget va!? =)Hoppas ni har en skön kväll, och myser av de timmar av helgen som återstår.

Av Sofia - 5 november 2006 00:15

Även idag hade jag kvällspasset, dock bara till 19,15. Naturligtvis började det snöa på eftermiddagen och fram emot kvällen blåste det även. Jag bylsade på mig täckjacka+byxa och knatade av hemåt. Jag hade förstås motvind ( som vanligt) och de i sig är väl inte så farligt, men snö som piskar en i ansiktet - får ögonfransarna att bli tunga som bly - placerar mascaran under ögonen istället för på fransarna, det kallar jag "ett av livets små helveten" men jodå jag "älskar" verkligen vintern!Fick besök av Therese ikväll, vi har inte haft direkt någon kontakt sen skolåren, men via bloggandet så har vänskapen blommat upp igen (iaf känns de så för mig). Det är så underbart när man kan hitta tillbaka, trots år utan någon direkt kontakt. Över tekopparna blev det mycket prat om hälsa i allmänhet, både den inre och yttre, bloggandet och inredning såklart :)Är verkligen glad över den ny-gamla vänskapen :)

Ovido - Quiz & Flashcards