Alla inlägg den 2 november 2006

Av Sofia - 2 november 2006 21:59

Kan inte annat än beundra denna kvinna. Ägare av sky sports i Beverly Hills California. Båda fötterna stadigt på jorden - hård men rättvis - diktator på jobbet - kräver det yttersta av de anställda - kärleksfull och sprallig utanför jobbets väggar. Jag är helt såld på denna serie - på henne! Nästan så man kan tro att jag på torsdagar mellan 20,00-21,00 är lesbisk!Du kan andas ut Mr sambo, jag sa nästan :)

Av Sofia - 2 november 2006 17:09

När vågen idag visade plus istället för minus blev jag helt nedbruten. Här kämpar man på som aldrig förr och så blir det ett plus. Bestämde mig för att köpa några nya böcker, dels för att få lite fakta och dels för att få lite tips på maträtter. De jag nu inser efter att ha läst är att jag förmodligen ätit för lite. Kroppen tror att jag håller på att svälta den och går därför på sparlåga. Tanken var ju inte att svälta den utan att få den att bränna fett bättre. Kommande vecka ska jag koncentrera mig på att tillföra kroppen bra fetter dvs. fet fisk, avocado, bönor och även frön och kärnor. Min mage klarar inte av GI-metoden fullt ut, ska dock försöka plocka bort de produkter med kolhydrater i som jag (för magens skull) kan vara utan. Sen finns de ju en "tallriksmodell" ät till varje måltid så mycket kött eller fisk som motsvarar din öppna hand och lika stor mängd sallad. Potatis, fullkornspasta/ris eller bulgur ska bara motsvara din knutna näve. Får väl se om de till nästa vecka ger resultat, jag hoppas då verkligen det.Böckerna jag köpt:1. Fisk och skaldjur ur kokboksserien "snabbt och sunt"2. Sallader ur kokboksserien "snabbt och sunt"3. Blodsockerblues "en handbok om glykemiskt index"

Av Sofia - 2 november 2006 15:58

Grillat kycklingbröstSallad med avocado,gurka, kidneybönor och lite olivolja,vinäger och pressad lime.Sås bestående av;Lätt crème fraiche (jag som inte ska äta det)2 pressade vitlöksklyftorEtt tips är att byta ut kycklingen mot laxfilè och att i såsen tillsätta hackad dill, väldigt gott de också.Lycka till!

Av Sofia - 2 november 2006 09:14

Jag ställde mig på vågen och höll fullkomligt på att DÖÖÖ!!! +0,5kg Hur är det möjligt???? Veckan som gått har jag promenerat sammanlagt 5,8 mil och de enda lite onyttiga jag ätit var lite paj igår, men de var den mindre onyttiga pajen jag tidigare bloggat om. Jag har gått mer än jag brukar och har ätit precis som jag brukar äta. Nä idag är jag så besviken på mig själv så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag som trodde jag skulle spräcka 10kg gränsen och kunna vara stolt över mig själv, nu är jag inte bara 0,5kg från den gränsen utan 1,0kg :(+0,5kg denna vecka, totalt -9kg på 8 veckor och 2 dagar.

Ovido - Quiz & Flashcards