Alla inlägg under november 2006

Av Sofia - 30 november 2006 22:19

Idag kunde jag inte hålla mig längre! Vi var och handlade, och vips åkte de ner några julblommor i korgen. Hade först inte tänkt ha nån uppsättning med levande blommor men......Så tänkte jag att en liten en på köksbordet kan ju vara fint, sen blev de några blommor till och ja, en i vardagsrummet kan ju också vara trevligt. De kommer väl bli som alla andra år, fast tanken var att mamma skulle slippa vattna en massa under jul då vi är borta. Får förbereda henne i tid =) Jo just de ny hammare är inköpt, och vad hittade jag i städskåpet när jag kom hem!? Jodå där låg hammaren bakom en hink. Malin tipsade mig om lila poller hon sett på COOP, så nu har jag fått tag i dessa efterlängtade kulor, tack så mycket Malin!

Av Sofia - 30 november 2006 09:44

Ja då var de dags igen. Idag visade vågen -0,8 de är totalt 12,3 på 12 veckor och 2 dagar. Jag är rätt nöjd, har inte motionerat lika mycket som jag brukar och sen är det ju i snitt 1kg i veckan som rekomenderas. Får väl se de som att jag följer kurvan, fast man önskar ju att de gick snabbare =)

Av Sofia - 29 november 2006 22:03

Ja ja jag vet att jag tjatar om denna snö, eller denna snö som lyser med sin frånvaro rättare sagt. Ikväll fixade jag till ett litet mini vinterland att ha på soffbordet, får man inte naturlig snö ute får man väl nöja sig med den kostgjorda inne!

Av Sofia - 29 november 2006 19:53

Jag älskar levande blommor, men i år ska vi fira jul i Mjösjöby och då kan de vara bra med uppsättningar som inte kräver någon omvårdnad. Denna uppsättning ska få pryda något bord i vardagsrummet, ikea har ljusslingor som drivs på batteri (finns ju säkert på andra ställen också) vilket är rätt smart om man vill ha något mitt på ett bord och slippa sladdar.

Av Sofia - 29 november 2006 16:43

Jag och Erik har spikat upp ljusdrapperiet i sovrumsfönstret idag, till hjälp hade vi hammaren. Nu för ett tag sedan då jag skulle spika upp några ljuslyktor i köksfönstret var hammaren spårlöst försvunnen, man kan ju bli galen för mindre. Vi har båda sprungit runt och letat som TOKAR men den går bara inte att finna. Naturligtvis finns de ju bara en hammare i detta hushåll, eller numera ingen. Jag har väl aldrig känt behov av att spika så mycket som jag gör i just denna stund, imorgon skall de inhandlas en ny och då kommer ju givetvis den gamla fram igen =)

Av Sofia - 28 november 2006 23:19

Jag har haft ögonen inställda på hökblicksläge på stan idag, de finns inte att köpas förpackningar med enbart lila poller!!! Granen kommer därför bli klädd i rött och guld, vad gör man!? Några fynd gjorde jag ju ändå, blev små poller i silver,guld och brunt. De fick hamna i en vas tillsammans med en ljusslinga och några tyg amaryllisar. Hittade något som i stort format värmer gott, men i detta mindre utförande höjer den mysfaktor mer än den värmer. Visst är den rätt söt den lilla kakelugnen!? Jo jag fick mig en ny kamera också, nu slipper jag (förhoppningsvis) vara irriterad när de är dags för fotografering =) Kan knappt fota med den ännu, men de blir nog bra.Ja jag har så smått börjat göra lite advent här hemma, är ju rätt mysigt med alla små belysningar lite här och där.

Av Sofia - 28 november 2006 12:19

Idag ska jag åter igen ut på julgransdekorationsjakt (de är knappast ett ord) I år finns de helt plötsligt inget lila att hänga i granen, om man inte vill köpa poller ( poller = julgranskulor här uppe i norr) för 30:-/st men de vill jag inte. Fick tips av Magda att Dollar store hade några lila poller, får gå in och kolla där. Skall även kolla på ny kamera, eftersom jag svär mer ofta än sällan åt den jag har nu. Så mycket man vill ha, man skulle haft lite mer klirr i plånboken bara =)Vi får väl se vad dagens fynd blir, får återkomma med resultatet. Jo just de vintern är nog på väg nu, bara +0,9 här idag =) kanske har de kommit lite snö innan veckan är slut.

Av Sofia - 26 november 2006 20:59

Idag var det dags för skyltsöndag. Jag och sambon begav oss ut, men redan när vi kom utanför dörren kände jag att julkänslan lös med sin frånvaro. På stan var de mycket folk, men på skyltsöndag ska de vara snö-vitt-vackert och de ska vara minusgrader. Idag var de grått, regnet hängde i luften och termometern visade +7,5. Vi gick bara uppför gågatan en sväng sen hade vi fått nog, vi stannade dock till och tittade på lite ljusdekorationer de fått upp, väldigt vackert!Väl hemma bestämde jag mig för att göra köttbullar, de förknippar jag med jul fast jag vet egentligen inte varför. Ett tips ifall ni brukar göra köttbullar i ugnen, när ni haft dem inne ett tag häll över en halvliter buljong som ni låtit koka upp. Gör köttbullarna väldigt saftiga!Eftersom köttbullsrullningen inte heller genererade någon julkänsla bestämde jag mig för att baka lussebullar. Nu luktar de nybakat i hela lägenheten, och ja kanske har jag ändå fått en aning känsla om att julen närmar sig. Lussebullarna var tydligen goda, sambon har redan ätit 3 stycken men nu ska dom snart in i frysen, än är de ju ett tag kvar till lucia.Nu är ytterligare en helg snart förbi, hoppas ni alla får en skön kväll.

Skapa flashcards