Alla inlägg den 30 oktober 2006

Av Sofia - 30 oktober 2006 18:20

Idag var de dags för städ, min tanke var att jag skulle gjort de igår morse - en promenad på 1,6mil gjorde att jag orkade inte ens tänka tanken på att släpa dammsugaren efter mig. Jag ska egentligen inte klaga, vi har en lägenhet på 62kvm, men det är bara konstatera att - vi har för mycket grejer! Städar gärna 200 luftiga kvm istället :) Jag älskar oftast att städa eftersom jag är lite av en pedant, men renbädda sängen som står framför fönstret med solen som lyser in får mig att vid just de ögonblicket hata allt vad städa heter - känns som man ska rasa ihop i en hög på golvet i en astma attack pga allt damm som yr, gräsligt.Nåja jag överlevde ju detta också (hade ingen större oro över att jag inte skulle göra det) så nu är det städat och klart. soffkuddarna är puffade (och vädrade, de syns va!!!) och nya ljus är tända, jag fattar inte när jag köper alla ljus!!?? Jag har en skåp i vardagsrummet där jag gömmer undan servetter och ljus - eftersom minnet sviker mig ibland( rätt ofta) så lyckas jag alltid när jag är på stan tro att jag är i akut behov av just ljus och servetter. Eller är de bara för att lätta mitt dåliga (shopping)samvete som jag "glömmer"? :)

Skapa flashcards