Alla inlägg den 20 oktober 2006

Av Sofia - 20 oktober 2006 17:10

Dagen började med att de droppade vatten ur ventilen på sovrumsfönstret. Uppenbarligen har jag legat och flåsat så jävligt hela natten. Värme möter kyla - resultatet dropp på fönsterbrädan. Låg och irriterade mig över detta en stund och precis när jag somnat till, då tjuter klockan. Kliver upp och konstaterar att de snöar, beslutar mig snabbt för att inte gå till jobbet(pga ev. halka) eftersom de lätt kan resultera i ett knä ur led, eller skada av annan kroppsdel som under dagen kan vara bra att ha i helt tillstånd. Väl på jobbet upptäcker jag att min mat är hemma. Mhm detta är inte drömläget för mig, jag äter ju inte vad somhelst. Lite grävande i jobbets kylskåp resuterar i att Fia har lunch att äta. Morgonen på jobbet flyter på ända fram tills jag ska skicka iväg två av grabbarna med taxi och själv åka med den tredje i ytterligare en taxi. De två killar som ska åka först har taxi beställd till kl 08,10. Ingen taxi då, men kl 08,20 kommer den tredje killens taxi, lysande! Som att jag lämnar de andra två utan personal, nä skulle inte tro det. Jag ber chauffören ropa och kolla var deras taxi tagit vägen. Nu skyller dom på halka trots att denna taxi som kommit kommit i tid.....grrrr 08,35 svänger den upp på infarten (fia är rasande) jag ler och vinkar av de två grabbarna som glatt sätter sig i bilen och åker iväg. Så åker jag och grabb 3 iväg till hans "jobb" jag bör nämna att han klyver ved ute, oavsett väder och vind. Kan meddela att idag vad de både väder och VIND! Trodde formligen jag skulle frysa häcken av mig där ute, vid ett tillfälle ställde jag mig och hoppade upp och ner varpå grabben kommer fram och frågar om jag är sjuk? Eh näe ( eller är jag, ser förmodligen jävligt sjuk ut) de är bara lite kallt förstår du. Efter helvetes timmarna på vedbacken var de dessutom inplanerat en lång promenad för mig och mr M , åh vad härligt tänker jag medans jag frenetiskt försöker få liv i mina tår. Promenaden var kall och kändes oändligt lång. Jo just de fick ett samtal när jag stod och frös som mest bland vedklabbarna, ska jobba natt imorgon ( de har jag vetat sen tidigare) på de ställe jag ska vara på är de jour natt, dock inte f.o.m nu och 5 veckor framåt. Jag som skulle få så mycket gjort på söndag eftersom man brukar vara hyfsat utvilad efter en natt med iaf några timmars sömn. Nu får jag istället sitta vaken mellan 19-8,30 sedan sova bort iaf halva söndagen. Åh vilken dag! Nu ska jag få mig något i munnen, sen blir det soffan-idol och bananchips (bilden ovan, chips och chips, torkade bananskivor, inget friterat) :)Trevlig helg!

Skapa flashcards