Alla inlägg den 18 oktober 2006

Av Sofia - 18 oktober 2006 18:14

Favorittidning: Sköna hemFavoritplagg i garderoben just nu: En tunika i svart och grått som ännu inte sitter braByter gärna garderob med: Marge HelgenbergerVanligaste färgen på mina kläder: svartSminktips till allmänheten: Måla med måttaMitt rum kan beskrivas som: StädatMig själv med tre ord: Snäll, bestämd och lite för pedantisk ( enligt min sambo)Jag tränar: Promenerar dagligen oftastJag ville bli när jag var liten: BarnläkareNu vill jag bli: Mer kreativHumör just nu: UppåtÄr det nåt du absolut inte äter: BrunabönerHur många kuddar sover du med: Oftast två, ibland ingenMorgon- eller nattmänniska: Både ochSparare eller slösare: Rätt slösaktigBästa film: Lost in translationBio eller promenad: PromenadÄr du kittlig: GaletStörsta svaghet: Svårt att lita på människorDet här är jag bra på: Hålla ordning, sy gardiner, baka tårtor, pyssla, bry mig om, lyssna på problem utan att försöka lösa dem.Chips, morötter eller godis: MorötterStökigt eller välstädat? (ditt rum) : VälstädatKaffe, te eller inget: TeHar du en besatthet: Hm......nja, blogga kanske :)Jag utmanar Maria

Av Sofia - 18 oktober 2006 14:44

Igår var de ljuslytor. Idag tog jag mig an teburken, samma stil som lyktorna eftersom de ska stå bredvid varandra på köksbänken ( eller rättare sagt dom står redan där) Nu måste jag bara gå och köpa te, massa te - väldigt stor burk!!!! Tur de är höst, konsumerar mängder av te nu :) Ja bilderna blir ju som vanligt inte bra, kameran sjunger verkligen på sista refrängen nu.

Av Sofia - 18 oktober 2006 10:57

Jag blir lyrisk varje gång jag besöker Kosta Boda sidan.Finns så mycket vackert, själv kommer jag skriva upp Swedish horse (formgivare Anna Ehrner) på min önskelista till jul.Cleo kom att tänka på dig när jag såg fatet längst upp till vänster, kanske för att du tidigare bloggat om ett skrivbord som var inspirerat av rymden. Fick lite samma känsla av detta fat.

Ovido - Quiz & Flashcards