Alla inlägg den 15 oktober 2006

Av Sofia - 15 oktober 2006 20:47

2L Hallon2dl fiberhavregryn (eller vanliga havregryn)5msk råsocker50g margarinStröbrödSmörj och bröa en ungsfast/pajformHäll i hallonen (jordgubbar eller äpplen blir också gott)Strö över 1msk av sockret (har du äpplen istället kan jag rekomendera att du strör lite kanel över också)Knåda ihop havregryn, margarin och resterande sockerSmula degen över hallonenGrädda i 225 grader ca 20-25minServeras varm med glass eller vaniljsås till (jag brukar ha Oatly vaniljsås)Lycka till!!!

Av Sofia - 15 oktober 2006 17:27

Jag går lite husesyn hemma hos pappa (låter som jag aldrig satt foten i mitt barndomshem) Hittade en lampa som jag köpt på någon loppis (den till vänster, som jag sedan gav bort till pappa) och sen en väldigt passande lampa för årstiden, älglampan!!! Jag vet att när jag flyttade här ifrån tyckte jag inte om någon av dem. Nu vill jag ta hem båda två. Älglampan är ju klart cool de är kosta sweden, tror dock inte dom har den kvar i sortimentet. Enligt pappa kom den in i huset långt innan min tid :)

Av Sofia - 15 oktober 2006 14:04

Många som bloggat om radioapparater i retrodesign, jag vet!!!Tror dock inte jag sett någon som bloggat om just dessa :)Högst upp har vi två radioapparater i olika storlekar (den större 249sek och den mindre 149sek) men båda i retrodesign, passar i köket kanske!?Längst ner till vänster har vi en skivspelare(498sek), till vardagsrummet? Längst ner till höger en klockradio(129sek) förslagsvis till sovrummet. Även dessa apparater i klassisk retrodesign. (Skulle passa så bra med en av dessa på skåpen som syns i inlägget nedan) Alla finns att köpas hos Clas Ohlson

Av Sofia - 15 oktober 2006 10:20

Ta två klossar (vet inte om dom går under benämning klossar när dom är såpass långa) se till att båda ändar är jämna. Borra en försänkning i ena änden på båda klossarna. Köp två ljuskoppar på förslagsvis en hobby affär. Sen är de bara att måla ( kanske sandpappra lite före) med tex. allmogefärg. Sätt ner de inköpta ljuskopparna med värmeljus i och tänd. Vips har du två nya "värmeljushållare" eller ljusstakar, vad man nu ska kalla dem.

Skapa flashcards