Alla inlägg den 2 oktober 2006

Av Sofia - 2 oktober 2006 22:38

Jag funderar, jag vrider och vänder på saker. Jag kommer fram till en lösning. Jag dissar lösningen och börjar grubbla igen. Sen är jag där igen, jag har beslutat mig. jo nu har jag beslutat mig. Nja kanske ändå inte. Vafasen är de med mig!!! Jag brukar vara så på de klara med de jag vill, vad jag kan och hur saker ska uppnås. Jag surfar runt på alla sidor med floristutbildningar, blir sjuk av längtan att skapa färdiga lösningar i huvudet och sedan låta ideerna flöda ut genom fingrarna( visst jag får utlopp för de idag med, men inte nog). Varför varför varför förmår jag mig inte att skicka in en ansökan. Visst de innebär flytt och de innebär flytt till en plats vi inte tänkt på att flytta till tidigare. Har jag blivit så låst i tankarna på vart vi "måste" bo. Vi bör söka oss ner till västerbotten för att sambon skall vara i närheten av familjens marker. Kan de vänta nått år? Kan jag hoppa på en utbildning i en stad som inte legat i vår planering? Borde han ställa upp på de för min skull för att jag ställer upp på västerbotten för hans skull? Jo de låter ju rätt rimligt....De bubblar i mitt huvud. Kan inte den beslutsamma Sofia titta fram, om så bara för en sekund. Måste prata, måste förklara mitt behov av att skapa ( som om han inte redan kommit underfund med det) måste förklara att han måste, eller att jag VILL ha honom vid min sida ha honom med till de nya stället isf. Oj vad de låter dramatiskt allt. Herregud de är ju bara en utbildning. En ny stad i 1,5-2 år vad är de?. Sofia lilla du flyttade ju till göteborg själv när du var 20år. Mm då var man ung (eller yngre, känner mig fortfarande ung) och såg inte ett enda hinder på väg. Innerst inne vet jag ju att om man brinner för något ska man ta chansen medan man kan.

Skapa flashcards