Alla inlägg den 25 september 2006

Av Sofia - 25 september 2006 22:03

Tänkte de kunde vara idé med en hälsokudde för bättre sömn. Kanske är de jag som är prinsessan på ärten, men gud så hård!!! Liknar de med att dunka ner huvudet på en tegelsten. De är förstås en vanesak som med allt annat. Verkar funka bra på sambon iaf. Inte vaknat av något timmerstocksdragande på två nätter nu.En manlig bekant berättade en rätt underhållande historia innehållande dessa kuddar. Hans fru hade vädrat deras kuddar ute i minusgrader. På natten så börjar givetvis hennes käre man/min vän att snarka något så in i hästväg. Vad gör hon om inte lyfter sin kudde och drämmer till honom i huvudet. Han vaknar upp och är säker på att hon är i färde med att utföra en mordhandling, med honom själv som offer. Summa kardemumma, ingen bra idé att slå någon med dessa kuddar. Allra minst om de varit ute på vädring och är fuktiga och om möjligt ännu hårdare än dom är normalt sett. Min sambo kan dock skatta sig lycklig. Jag praktiserar ej kuddkrig om nätterna, jag kör med spark vid höga snarkningar :)

Av Sofia - 25 september 2006 21:51

Köttfärssåsen:500g köttfärs ( jag rekomenderar älgfärs för den är mager)1förp tomatkross med chiliVitlök (så många klyftor du vill ha)Salt och peppar efter tycke och smakLasagneplattor fullkornSåsen:1förp oatly i mat (havregrädde)späd ut de med vatten och vispa ner lite mager ost. Red såsen med rismjöl blandat med vatten.När du varvat köttfärssåsen och plattorna färdigt avslutar du med lite riven ost.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards