Alla inlägg under september 2006

Av Sofia - 30 september 2006 19:58

Gillar dessa fönsterdekorationer. Inte sett dem i någon butik här uppe vad jag kan minnas. Finns att köpas på Bluebox

Av Sofia - 30 september 2006 10:47

Kollade in vad som gäller i blomsteruppsättningarna i höst och i vad man ska ha dem. Oj kolla in den krukan. Jag har ju redan två sådana. Nu har jag ju sparat in en massa pengar som jag kan lägga på något annat :) (sambon kommer säga, vadå sparat du köpte ju dom ifjol så de är ju samma pengar) tex ännu mera blommor, eller varför inte tyg till gardiner!!! Åh de är så trevligt när man upptäcker sånt här.

Av Sofia - 30 september 2006 10:21

Måste få tipsa om ännu några produkter. Först har vi en hudcrème ur samma serie som bodybrown. Denna har en lukt av mango och papaya. Den har en återfuktade effekt och ger huden en lätt brun ton. Man börjar märka av en svag "solbränna" efter man använt den 3-5 ggr. Fast den har en bronze effekt så kan man använda den dagligen.Sen kommer vi till havtornstvålen. Den har en lätt peelande effekt och dessutom stimuleras blodcirkulationen i huden. En riktig höst tvål tycker jag själv.Sist men inte minst har vi den rätt läckra necessären som i sitt orangerandiga utförande passar så bra till de andra produkterna. De är anledning nog för att jag ska gilla den.

Av Sofia - 29 september 2006 21:35

När jag var ute och gick med jobbet idag kunde jag inte låta bli att plocka lite mera rönnbär. Fick ett sådant sug efter att pyssla lite, dessutom är bären mycket finare kring jobbet än här inne i stan. Blev servettringar och något att sätta på glasen till fredags myset. Så kallt och burrigt här ikväll, regnar gör de också. Trevligt att tända en massa ljus och äta lite räkor. Önskar er alla en trevlig kväll!

Av Sofia - 28 september 2006 20:42

En duschgel som luktar som när du stoppar ner näsan bland nyplockade svartavinbär. Helt underbar! Huden blir len och skön.Duschgelen innehåller fröolja från svartavinbär med flera viktiga fettsyror.

Av Sofia - 28 september 2006 17:09

Naturligtvis ska ju syster ha tupperwareparty ikväll då. Alla har ju de nu, tycker man gör inte annat än springer på dessa plastpartyn. Nåja nu ska jag inte klaga så högt, jag hittar ju alltid något jag behöver (hyllvärmare vill säga) tur är väl de. Själv ska jag ordna ljusparty lite längre fram. Måste ha tag i alla julljus och då får man vara ute i tid. Just de det är snöblandat regn här idag. Kul va!!! NEJ inte de minsta( några kompisar håller nog exakt nu på att gå ombord på planet till kreta, de små grisarna)Utlandet känns lockande. Bara man sticker ut snoken genom dörren så fryser man. Dags att dra huvan över huvudet och kila iväg.

Av Sofia - 28 september 2006 13:02

Här om dagen bestämde jag mig för att de var dags att köpa en digitalvåg. Vi lever ju faktiskt på 2000-talet. Sprang iväg och gjorde de och den väger ju klart mer exakt. Till min stora besvikelse upptäckete jag att den gamla vågen vägde fel. Spelar väl egentligen ingen större roll på vikten, har ju fortfarande tappat de kilo jag tappat fick ju bara lägga på på startvikten. Ja iaf nu när vi rett ut hur gamla och nya vågen funkar så kommer vi till de intressanta. -0,9kg sedan förra torsdagen. Inte extremt mycket men de är neråt. Totalt på 3 veckor och 2 dagar -6.9 kg och nu är de mer exakt än förra vägningen dessutom. Jippi!

Av Sofia - 28 september 2006 12:53

500g älgfärs (eller vilken färs man vill ha)½ Kålrot5-6 medelstora potatisar1 gullök1förp oatly i matsaltsvartpepparkött&grillkryddaSkär potatisar och kålrot i stavar, lägg i smord ungsform.Fräs löken i lite olja, strö över potatis och kålrotsstavarna.Stek köttfärsen och krydda efter behag, häll köttfären över de som ligger i formen.Häll ett pkt oatly i mat över de i formen. Kan riva lite ost över, men de behövs ej.Grädda i 225 grader ca 60 min, lägg över folie efter ca 30 min.

Skapa flashcards